دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

فروش جهانی کامپیوترها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

فروش جهانی کامپیوترها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

با ورود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به بازار، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفتند و رشد فروش چندانی را تجربه نکردند. با این حال شیوع ویروس کرونا و دورکاری کارکنان در اغلب نقاط جهان، رشد چشمگیر فروش آن‌ها را در پی داشت که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ هم ادامه داشته است.

طبق گزارش جدید شرکت IDC، میزان فروش کامپیوترها شامل دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ورک‌استیشن‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ رشد ۵۵.۲ درصدی را تجربه کرده است.

در این بازه زمانی در سراسر جهان ۸۴ میلیون کامپیوتر به فروش رسیده که اگرچه نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ کاهش ۸ درصدی را تجربه می‌کند، اما کمترین کاهش از سال ۲۰۱۲ در دوران پس از فصل تعطیلات محسوب می‌شود. میزان کاهش فروش در سال ۲۰۱۲ برابر ۷.۵ درصد بود.

به گفته IDC، عدم امکان تهیه کامپیوتر در سال گذشته میلادی یکی از دلایل ادامه رشد فروش در ۲۰۲۱ بوده:

«تقاضای برآورده نشده در سال گذشته و همچنین افزایش تقاضا به علت ادامه شیوع کرونا، باعث افزایش فروش کامپیوترها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ شده‌اند. با این وجود، بازار با مشکلاتی مانند کمبود قطعات و همچنین لجستیک روبه‌رو است که هرکدام از آن‌ها به افزایش میانگین قیمت محصولات کمک کرده‌اند.»

میانگین قیمت کامپیوترها نه تنها بخاطر کمبود قطعات افزایش داشته، بلکه تقاضا برای محصولات قدرتمند هم در این زمینه نقش داشته‌اند. علاوه بر این، بخش‌های آموزشی بیشتر محصولات مجهز به نمایشگر لمسی را خریده‌اند که قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های معمولی دارند.

فروش جهانی کامپیوترها در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

طبق آمار منتشر شده، لنوو با سهم ۲۴.۳ درصدی در صدر بازار قرار گرفته و رشد فروش ۵۹.۱ درصدی را به نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۰ تجربه کرده. در مقام بعدی اچ‌پی با سهم ۲۲.۹ و رشد ۶۴.۱ درصدی به چشم می‌خورد. بیشترین رشد مربوط به اپل می‌شود که توانسته با رشد ۱۱۱.۵ درصدی در مقایسه با فصل اول ۲۰۲۰، در رتبه چهارم فهرست قرار بگیرد.

سوال مهم این است که آیا پس از پایان همه‌گیری، این رشد در فروش کامپیوترها ادامه خواهد داشت یا خیر که البته به گفته IDC، تا ۳ سال آینده شرکت‌ها احتمالا همچنان با افزایش فروش مواجه می‌شوند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋