دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

مستند دیجیتال: آیا زندگی یک محیط شبیه سازی شده است؟

مستند دیجیتال: آیا زندگی یک محیط شبیه‌سازی شده است؟

هر از گاهی می‌شنویم که فرضیه‌هایی جدید درخصوص زندگی و اتفاقات پیرامونمان مطرح می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین فرضیه‌ها این است که ما در یک محیط شبیه‌سازی شده یا یک بازی ویدیویی زندگی می‌کنیم. نظرات متفاوتی در این مورد وجود دارد. اما کافی است نگاهی به پیشرفت تکنولوژی و خصوصا بازی‌های ویدیویی و روی کار آمدن واقعیت مجازی و واقعیت گسترده بیاندازیم تا متوجه شدیم این مسئله چندان هم دور از انتظار نیست. Simulation Hypothesis یا Simulation Theory (تئوری شبیه‌سازی) نام علمی این فرضیه است. 

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

سال ۲۰۱۶ و در جریان یک همه‌پرسی از ایلان ماسک، یکی از حضار درخصوص تئوری شبیه‌سازی سوال پرسید. ایلان ماسک نیز به پیشرفت تکنولوژی طی سال‌های گذشته و البته بازی‌های ویدیویی اشاره کرد. درنهایت ایلان ماسک اعلام کرد احتمال اینکه ما در یک دنیای واقعی مشغول زندگی باشیم یک در چندین و چند میلیارد است. این گفته ایلان ماسک موج جدیدی از تئوری شبیه‌سازی را در فضای مجازی به وجود آورد. بسیاری از پرفسورها و اساتید رشته‌های مختلف نیز طی مقالاتی متفاوت به موضوع آیا زندگی یک محیط شبیه‌سازی شده‌ است پرداخته‌اند.

شهرت این فرضیه آنقدر پیش رفت تا به سوژه اصلی سریال West World و چند فیلم سینمایی و بازی‌های ویدئویی تبدیل شد. اما نمی‌توان فرضیه‌ای به این بزرگی را به همین سادگی قبول کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که به ما نشان می‌دهد واقعا در دنیای اطرافمان چه می‌گذرد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این قسمت از مستند دیجیتال را به یک سوال اساسی و تمام فرضیه‌های مربوط به آن اختصاص دهیم. آیا زندگی واقعا یک محیط شبیه‌سازی شده است؟ برای پیدا کردن پاسخش همراهمان باشید. 

بیشتر بخوانید: 

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋