اطلاعات آماری منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان میدهد یوتیوب توانسته با پیشی گرفتن از فیسبوک، لقب محبوبترین شبکه اجتماعی در آمریکا را در بین گروههای سنی بزرگسال و همچنین جوانان از آن خود کند.
یوتیوب و فیس بوک از پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی آمریکا هستند. با این وجود تعداد کاربران یوتیوب همچنان در حال افزایش است، در حالی که فیسبوک نتوانسته در این مسیر موفقیت آمیز عمل کند. اطلاعات آماری این موسسه نشان میدهد که تعداد کاربران بزرگسال یوتیوب از ۷۳ درصد به ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.
طی پنج سال گذشته تعداد کاربران فیسبوک به مرور کاهش یافته است، با این وجود مرکز تحقیقاتی پیو میگوید فیسبوک کماکان یکی از پرطرفدارترین شبکههای احتماعی در بین کاربران بزرگسال آمریکایی است. یکی دیگر از پلتفرمهایی که توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد ردیت است. سهم کاربران ردیت طی دو سال گذشته از ۱۱ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.
براساس نظرسنجی انجام شده در بین کاربران آمریکایی، ۴۹ درصد کاربران فیسبوک اعلام کردند که هر روز چندین بار به این شبکه اجتماعی مراجعه میکنند. ۴۵ درصد کاربران اسنپ چت نیز هر روز بیش از یک بار به سراغ اپلیکیشن مربوطه میروند. در بین کاربران آمریکایی، تنها ۳۸ درصد کاربران اینستاگرام در روز بیش از یک بار به این شبکه اجتماعی سر میزنند. این در حالی است که بیش از یک سوم کاربران یوتیوب میگویند در هر ۲۴ ساعت بیش از یک بار به سراغ یوتیوب میروند.
براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز تحقیقاتی پیو، ۲۱ درصد کاربران بزرگسال آمریکایی از تیک تاک استفاده میکنند. با این وجود آمار کاربران جوان تیک تاک قطعا بیشتر است. اکثر کاربران تیک تاک در گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند. ۹۵ درصد جوانان همین گروه سنی از یوتیوب استفاده میکنند. پس از یوتیوب، ۷۱ درصد گروه سنی جوان طرفدار اینستاگرام هستند و درنهایت ۷۰ درصد کاربران جوان از فیسبوک و ۶۵ درصد از اسنپ چت استفاده میکنند.
پاسخ ها