دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

سامسونگ در بازار سنسورهای دوربین موبایل فاصله خود را با سونی کمتر کرد

سامسونگ در بازار سنسورهای دوربین موبایل فاصله خود را با سونی کمتر کرد

بازار تلفن‌های هوشمند به‌رغم تمام مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ همچنان به پیش رفت و همین مسئله به رشد بازار سنسورهای دوربین موبایل هم کمک کرد. سونی و سامسونگ دو بازیگر بزرگ این بازار بودند و حالا فاصله بسیاری کمتری با هم پیدا کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، سامسونگ از نظر سهم درآمد دومین برند بزرگ تولیدکننده سنسورهای دوربین موبایل است. شاخه سامسونگ LSI که سنسورهای ایزوسل را برای تلفن‌های هوشمند می‌سازد، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۹ درصد از سهم درآمدهای بازار را در اختیار داشت. سونی که پیشتاز این حوزه به حساب می‌آید، هنوز با سهم ۴۶ درصدی در جایگاه نخست جا خوش کرده است.

سامسونگ قبلا چیزی کمتر از ۲۰ درصد سهم درآمدها را در دست داشت در حالی که سونی بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای بازار را از آن خود می‌کرد. این یعنی سامسونگ به لطف معرفی سنسورهای دارای رزولوشن بالا و فناوری‌های جدیدتر به آرامی در حال کمتر کردن فاصله خود با سونی است. سنسورهای ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند مواجه شد. مهم‌تر از آن، سامسونگ توانست پاسخ‌گوی سفارشاتی باشد که سونی نتوانسته بود آن‌ها را تامین کند.

سامسونگ در بازار سنسورهای دوربین موبایل فاصله خود را با سونی کمتر کرد

سونی به فروش گوشی‌های بیشتر از سوی هواوی دل بسته بود، اما تحریم‌های آمریکا مانع از فروش گسترده این محصولات در سطح جهانی شد. ولی در آن سمت بازار، سامسونگ سنسور دوربین‌های موبایل شرکت‌هایی مثل موتورولا، اوپو، ریلمی، ویوو و شیائومی را تامین کرد.

سامسونگ با عرضه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 که بزرگ‌ترین سنسور در دوربین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۱ است، و البته عرضه سنسورهای بالاتر از ۲۰۰ مگاپیکسل در آینده به‌خوبی برای به چالش کشیدن سونی آماده شده. یکی از مزیت‌های مهم این شرکت توانایی آن در بازاریابی مناسب سنسورهای ایزوسل است. در شایعات به احتمال تولید سنسوری با رزولوشن ۶۰۰ مگاپیکسلی هم اشاره شده، اما شاید این سنسور برای تلفن‌های هوشمند تولید نشود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋