وزیر سرمایه گذاری انگلستان به طور رسمی خبر سرمایه گذاری ۳۰ میلیون پوندی در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی و هیدروژنی را رسانه ای کرده است. از آنجا که دولت انگلستان به طور رسمی از سال ۲۰۳۰ میلادی فروش خودروهای احتراق داخلی تک سوز بنزینی و دیزلی را متوقف خواهد کرد.
در حدود ۹.۴ میلیون پوند برای ۲۲ مطالعه هزینه خواهد شد که یکی از مهم ترین آنها امکان سنجی ایجاد یک کارخانه هیدروکسید لیتیوم کم کربن است. لیتیوم ماده اصلی سلول های باتری است.
مطالعه دیگر در زمینه ایجاد یک مرکز تولید آهنربای سبک وزن خواهد بود و مطالعه دیگر نیز به بررسی مناسب بودن یک مخزن سوخت هیدروژن سبک وزن خواهد پرداخت.
مبلغ ۲۲.۶ میلیون پوند نیز به موسسه فارادی که مورد حمایت دولت است اختصاص داده خواهد شد تا در زمینه ایمنی باتری و علل آتش سوزی، نسل آینده باتری های حالت جامد و امکان سنجی میزان پایداری این دست از باتریها و بازیافت آن خواهد بود.
همچنین این موسسه امکان استفاده از باتریها در شبکه سراسری برق را مورد بررسی قرار خواهد داد. این امر امکان استفاده شبکه سراسری در زمان های اوج مصرف، از باتری وسایل نقلیه نیرو را ممکن میسازد.
انگلستان با این سرمایه گذاری جدی بودن خود را در زمینه تولید و عرضه وسایل نقلیه برقی را به همگان نشان خواهد داد تا به هدف اصلی خود یعنی توقف کامل فروش خودروهای احتراق داخلی تک سوز دست پیدا کند.
دولت انگلستان ادعا میکند که این سرمایه گذاری منجر به بهبود عملکرد در خودروهای برقی و هیدروژنی خواهد شد و میتواند مشاغل جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه تا سال ۲۰۲۷ به ۲.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا خواهد کرد.
فعالان صنعت خودروسازی از اهمیت بالای ایجاد مراکز تولید باتری در خاک کشور انگلستان گفتهاند زیرا در صورت انبوه سازی وسایل نقلیه برقی نیاز بالایی به باتریها خواهد بود.
این مسئله پیش از این توسط مدیرعامل سابق شرکت آستون مارتین نیز اعلام شده بود.
در حال حاضر استارتاپ های جدیدی در زمینه تولید وسایل نقلیه برقی مورد نیاز برای حمل و نقل عمومی در کشور انگلستان ایجاد شده است تا این حلقه را تکمیل کند.
پاسخ ها