طبق اطلاعات ارائه شده از شرکت تحلیلی App Annie مصرفکنندگان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ در سطح جهانی مبلغ ۳۲ میلیارد دلار برای اپلیکیشنها هزینه کردهاند که در مقایسه با سال گذشته با ۴۰ درصد افزایش همراه بوده است.
شیوع ویروس کرونا در سال گذشته باعث شد از سویی بارگیری اپلیکیشنها و از سوی دیگر هزینههای صرف شده در آنها با افزایش روبرو شود زیرا با وجود دورکار شدن و قرنطینه خانگی بسیاری از مصرفکنندگان، آنها مجبور به استفاده از اپلیکیشنهای مشخصی شدند. با این وجود تمایل مصرفکنندگان به استفاده از اپلیکیشنها موبایل بیش از هر زمان دیگری بوده. طبق دادهها جدید شرکت تحلیلی App Annie کاربران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ مبلغ ۳۲ میلیارد دلار را صرف خرید اپلیکیشنها و پرداختهای درون برنامهای کردهاند.
«دونی کریستینانتو» یکی از اعضای این شرکت تحلیلی عنوان میکند: «دستور ماندن در منزل، مصرفکنندگان را مجبور به انجام برخی فعالیتها در محیط داخلی خانه کرد و آنها را از طریق بازیهای ویدیویی و سایر اپلیکیشنهای جذاب مانند سرویسهای پخش ویدیو و اپلیکیشنهای شبکهاجتماعی به سمت گوشیهای موبایل کشاند.»
در واقع، بر اساس دادههای ارائه شده، مشخص میشود که کاربران گوشیهای موبایل در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته، تقریبا ۹ میلیارد دلار بیشتر در سه ماهه اخیر برای اپلیکیشنها و بازیهای ویدیویی هزینه کردهاند. نکته قابل توجه این است که هر دو سیستم عامل iOS و اندروید با افزایش دقیق ۴۰ درصدی همراه بودهاند و هزینههای انجام شده توسط مصرفکنندگان در آنها به ترتیب ۲۱ و ۱۱ میلیارد دلار بوده است.
با تحلیل بیشتر این دادهها مشخص میشود که موثرترین دستهبندی در بین تمام فروشگاهها به بازیهای ویدیویی مربوط میشود. گیمرهای iOS با ۱۳ میلیارد دلار بیشترین هزینه را برای بازیها صرف کردهاند که این مقدار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در همین حال گیمرهای اندروید با صرف ۹ میلیارد دلار، ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته برای بازیهای اندرویدی هزینه کردهاند.
پاسخ ها