برند جدید استلانتیس که از ادغام دو گروه خودروسازی بزرگ فیات کرایسلر و PSA به وجود آمده، سیاست کاهش هزینه را در پیش گرفته و در نظر دارد سالانه 5 میلیارد یورو (5.94 میلیارد دلار) صرفهجویی کند. برای تسهیل دستیابی به این هدف، این کمپانی بزرگ اخیرا دست به اقدام جالبی زده و برخی سرویسهای مربوط به نظافت و پاکیزگی در چند کارخانه ایتالیا را قطع کرده است! در کنار این، تعداد توالتهای کارخانه میرافیوری (Mirafiori) در تورین نیز کاهش پیدا کرده و در خدمات مربوط به حمل و نقل کارکنان هم بازنگریهایی شده است.
داویدِ پرونزانو (Davide Provenzano) از اتحادیه FIM، در مصاحبه با رویترز به انتقاد از استلانتیس پرداخته و گفته اقدام عجیب این شرکت در بحبوحه شیوع کووید 19 صورت میگیرد، دورانی که بیش از هر زمان دیگری باید تعداد توالتها و سرویسهای بهداشتی را به خاطر پیشگیری از گسترش بیماری افزایش داد.
استلانتیس در کنار کاهش تعداد توالتها و سرویسهای بهداشتی کارخانه میرافیوری تورین، در دیگر کارخانهها نیز گامهایی را در راستای به حداقل رساندن هزینهها برداشته است. برای نمونه، طبق گفتههای نیکولا مانزی (Nicola Manzi) از اتحادیه UILM، این شرکت سرویسهای مربوط به نظافت در کارخانه آتسا (Atessa) را 35 درصد کاهش داده است.
تاکنون، استلانتیس هیچ واکنشی نسبت به گزارشهای موجود نشان نداده؛ برخی کارشناسان معتقدند مدیران داخلی کارخانههای مذکور چنین تصمیمی گرفتهاند و استراتژی مشابهی در حد کلان تدوین نشده است.
استلانتیس به منظور دستیابی به هدف کاهش هزینه 5 میلیارد یورویی در هر سال، سیاستهای دیگری را دنبال میکند که مهمترین آنها عبارتند از بهینهسازی پیشرانهها، بهرهگیری از پلتفرمهای مشترک، خریدها و سرمایهگذاریهای هوشمندانهتر، بهبود فرایندهای ساخت و افزایش راندمان کارخانهها.
ناگفته نماند کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس تاکید کرده این کمپانی بزرگ برنامهای برای تعدیل نیرو یا تعطیلی کارخانهها ندارد و تمام سعی خود را میکند که با پرسنل سابق به فعالیتهای خود ادامه دهد.
پاسخ ها