دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

مدیاتک با عبور از کوالکام، بزرگترین سازنده چیپ موبایل جهان در سال ۲۰۲۰ شد

مدیاتک با عبور از کوالکام، بزرگترین سازنده چیپ موبایل جهان در سال ۲۰۲۰ شد

مدیاتک که با پشت سر گذاشتن کوالکام توانسته بود در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به بالاترین سهم از بازار چیپ موبایل در جهان دست پیدا کند، برای اولین بار در یکسال بزرگترین تولیدکننده تراشه موبایل دنیا شده است.

طبق گزارشی جدید، این کمپانی در سال ۲۰۲۰ توانسته ۳۵۱.۸ میلیون چیپ در اختیار سازندگان محصولات قرار دهد که رشد چشمگیری را نسبت به فروش ۲۳۸ میلیون چیپ در ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. میزان رشد این کمپانی برابر ۱۱۳.۸ میلیون چیپ یا ۴۷.۸ درصد بوده که نتیجه‌ای جز افزایش سهم آن در بازار نداشته. در حالی که سهم مدیاتک در ۲۰۱۹ به ۱۷.۲ درصد رسیده بود، این کمپانی توانسته در ۲۰۲۰ سهمی برابر ۲۷.۲ درصد از بازار چیپ‌های موبایل داشته باشد.

برای اولین بار مدیاتک توانسته با شکست کوالکام در یکسال، به چنین جایگاهی دست پیدا کند. در حقیقت این کمپانی مدت‌هاست برای دستیابی به چنین هدفی تلاش می‌کند و حالا توانسته در صدر بازار قرار بگیرد.

مدیاتک با عبور از کوالکام، بزرگترین سازنده چیپ موبایل جهان در سال ۲۰۲۰ شد

شیائومی بزرگترین مشتری مدیاتک در سال گذشته میلادی بوده و ۶۳.۷ میلیون گوشی آن با تراشه‌های این شرکت روانه بازار شده بودند که رشد سرسام‌آوری را نسبت به ۱۹.۷ میلیون سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. میزان فروش محصولات مجهز به چیپ مدیاتک شرکت شیائمی در سال ۲۰۲۰ رشد ۲۲۳.۳ درصدی داشته است.

شیائومی تنها شرکتی نبوده که میزان خرید چیپ‌های موبایل مدیاتک را افزایش داده و سامسونگ هم در سال ۲۰۲۰ با رشد ۲۵۴.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، ۴۳.۳ میلیون تراشه خریده است. با وجود چنین افزایشی، اوپو دومین مشتری بزرگ این سازنده تراشه بوده است.

مدیاتک

اوپو که در سال ۲۰۱۹ با فروش ۴۶.۳ میلیون گوشی با تراشه‌های مدیاتک بزرگترین مشتری این کمپانی بود، سال گذشته میلادی ۵۵.۳ میلیون دستگاه با چیپ‌های این کمپانی به فروش رسانده. در مجموع در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های اوپو و ریلمی ۸۳.۱۹ میلیون گوشی هوشمند با تراشه‌های این شرکت در اختیار خریداران قرار داده‌اند.

یکی دیگر از دلایل افزایش فروش تراشه‌های مدیاتک، تحریم‌های هواوی از سوی ایالات متحده آمریکا بوده که این غول فناوری چینی را مجبور به تهیه چیپ‌های موردنیازش از شرکت‌های دیگر کرد. انتظار می‌رود حکمرانی مدیاتک در بازار چیپ‌های موبایل در سال ۲۰۲۱ هم ادامه داشته باشد و تقاضا برای تراشه‌های آن از سوی برندهایی مانند هواوی و آنر افزایش پیدا کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋