دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نسل سوم چیپ اسنپدراگون 8cx در گیک بنچ رویت شد؛ کارایی پایین تر از M1 اپل

نسل سوم چیپ اسنپدراگون 8cx در گیک‌بنچ رویت شد؛ کارایی پایین‌تر از M1 اپل

مدت‌ها است که خبرهایی از چیپست نسل سوم اسنپدراگون 8cx کوالکام شنیده می‌شود. حالا بنچمارکی منتسب به این چیپ در گیک‌بنچ منتشر شده که خبر از کارایی بسیار پایین‌تر آن در مقایسه با چیپ M1 اپل می‌دهد.

چند هفته قبل رونالد کوانت از افشاگران دنیای تکنولوژی خبر از توسعه نسل سوم چیپ اسنپدراگون 8cx با نام رمز SC8280 داده بود که با هدف غلبه بر چیپ M1 اپل طراحی شده است. اخیرا در لیست بنچمارک گیک‌بنچ ۵ دستگاهی با نام «Qualcomm QRD» مشاهده شده که از پردازنده‌ای به نام «Snapdragon 8cx Gen 3» بهره‌مند است. این چیپست به ۸ هسته پردازشی مجهز شده و فرکانس پایه آن ۲.۶۹ گیگاهرتز است. این موضوع با گفته‌های کوانت مبنی بر سرعت ۲.۷ گیگاهرتزی چیپست نسل سوم اسنپدراگون 8cx مطابقت دارد.

اگر چیپستی که اطلاعات آن در گیک‌بنچ مشاهده شده همان اسنپدراگون 8cx Gen 3 باشد، به ۴ هسته +Gold با فرکانس کاری ۲.۷ گیگاهرتز و ۴ هسته Gold با فرکانس ۲.۴۳ گیگاهرتز مجهز شده است.

اسنپدراگون 8cx

بر اساس اطلاعات گیک‌بنچ این چیپست در تست تک هسته‌ای امتیاز ۹۸۲ و در تست چند‌هسته‌ای امتیاز ۴۹۱۸ را به دست آورده است. بنا بر گزارش وبسایت نوبوک‌چک این امتیاز تنها معادل با ۵۶ درصد از کارایی چیپست M1 اپل است. به این ترتیب به نظر می‌رسد چیپست نسل سوم اسنپدراگون 8cx کوالکام با این که از نظر کارایی نسبت به نسل قبل بهبود یافته اما همچنان فاصله بسیاری تا چیپ مبتنی بر ARM اپل دارد. البته اگرچه این چیپ شناسه ARMv8 را به همراه دارد اما شاید این بنچمارک مربوط به نسل سوم اسنپدراگون 8cx نباشد. در این صورت می‌توان گفت که با یک مدل اولیه طرف هستیم و احتمالا در آینده با عرضه مدل نهایی، شاهد امتیازی به مراتب بالاتر خواهیم بود.

نسل سوم چیپست اسنپدراگون 8cx کوالکام قرار است به لپتاپ‌های ویندوزی از جمله مدل‌های تبدیل پذیر نیرو دهد. این چیپست احتمالا به یک پردازشگر عصبی داخلی مجهز خواهد بود تا پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی را با قدرت تا ۱۵ هزار میلیارد عملیات در ثانیه به عهده بگیرد.

توضیح: تصویر تیتر مطلب تزئینی است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋