دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می دانیم

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می‌دانیم

وان پلاس در پی ایجاد اکوسیستمی از محصولات است که علاوه بر موبایل، شامل محصولات دیگر هم می‌شود. حرکت وان پلاس در این مسیر سال ۲۰۱۸ و با رونمایی از هدفون دور گردنی Bullets آغاز شد. وان پلاس از آن زمان تاکنون اکوسیستم خود را با عرضه هدفون‌های تمام بی‌سیم، شارژرهای وایرلس و حتی تلویزیون تقویت کرده است. جای خالی مچ بند یا اسمارت واچ در سبد محصولات این شرکت حس می‌شد که البته قرار است با عرضه یک ساعت هوشمند پر شود.

تمام کمپانی‌های خواهر وان پلاس از اوپو گرفته تا ریلمی و ویوو که به عنوان زیرمجموعه BBK Electronics فعالیت می‌کنند، تاکنون دستکم از یک محصول پوشیدنی رونمایی کرده‌اند و حالا وان پلاس نیز می‌خواهد با «وان پلاس واچ» وارد بازار ساعت‌های هوشمند شود.

در این مطلب شایعات منتشر شده پیرامون این ساعت هوشمند و همچنین انتظاراتی که از آن می‌رود را می‌خوانید.

تاریخ رونمایی

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می‌دانیم

وان پلاس اولین بار ایده ساخت ساعت هوشمند را سال ۲۰۱۶ مطرح کرد اما سرانجام آن را کنار گذاشت. در واقع این شرکت یک محصول کامل ساخته بود اما در نهایت تصمیم گرفت آن را به بازار عرضه نکند. «Pete Lau»، مدیرعامل وان پلاس اواخر سال ۲۰۲۰ در مصاحبه‌ای عرضه ساعت هوشمند را تایید کرد.

سرانجام وان پلاس با انتشار توییتی در تاریخ ۱۲ مارس، رونمایی از ساعت هوشمند خود در تاریخ ۲۳ مارس (یعنی همزمان با رونمایی از سری وان پلاس ۹) را تایید کرد.

طراحی

شایعات متعدد از دایره‌ای بودن صفحه وان پلاس و شباهت آن به ویوو واچ و ریلمی واچ S پرو (هر دو از کمپانی‌های خواهر وان پلاس) خبر داده‌اند. علاوه بر این سندی که در اداره استانداردهای هند (BIS) به ثبت رسیده، احتمال عرضه این محصول در دو مدل را فاش می‌کند.

اوایل ژانویه ۲۰۲۱، یکی از منابع آگاه با نام کاربری Ishan Agarwal اولین رندرهای منتسب به وان پلاس واچ را منتشر کرد که این ساعت را با صفحه دایره‌ای نشان می‌دادند. او با بررسی اپلیکیشن OnePlus Health، رندرهای زیر را استخراج کرده و به شماره سریال W301CN رسیده است.

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می‌دانیم

همچنین دو سند در وب سایت دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) به ثبت رسیده که ساعت هوشمند وان پلاس را با صفحه دایره‌ای نشان می‌دهند. از نکات جالب توجه این تصویر می‌توان به تفاوت در بندها و همچنین مشخص بودن سنسور (احتمالاً نرخ ضربان قلب) اشاره کرد.

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می‌دانیم

امروز (یکشنبه ۲۱ مارس) اولین تصویر رسمی از وان پلاس واچ توسط حساب توییتری «Unbox Therapy» منتشر شد که دایره‌ای بودن صفحه این محصول و البته نبود دکمه چرخان را تایید می‌کند.

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می‌دانیم

نرم افزار و سخت افزار

Agarwal و همچنین خبرگزاری Pricebaba تاکنون برخی از مشخصات اصلی وان پلاس واچ از جمله پشتیبانی آن از فناوری شارژی سریع Warp Charge را فاش کرده‌اند. به گفته آن‌ها ساعت هوشمند وان پلاس می‌تواند به لطف این تکنولوژی با تنها ۲۰ دقیقه شارژ برای یک روز کامل شارژدهی داشته باشد.

از دیگر قابلیت‌های تأیید نشده وان پلاس واچ می‌توان به گواهی IP68، سایز ۴۶ میلیمتری و ۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. مدیرعامل وان پلاس نیز دیروز (۲۰ مارس) در توییتی از پشتیبانی این ساعت هوشمند از بالغ بر ۱۱۰ حالت ورزشی خبر داد. او کلیپ کوتاهی هم در پست خود قرار داده که برخی از این حالت‌های ورزشی از جمله پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، دویدن، کریکت، بدمینتون، وزنه‌برداری، باله، تمرین آزاد و تیراندازی را نشان می‌دهد.

هر آنچه تا به امروز درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ می‌دانیم

مدیرعامل وان پلاس همچنین اعلام کرده که ساعت هوشمند این شرکت از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده نکرده و برای ارائه یک تجربه کاربری روان‌تر و پایدارتر و همچنین مصرف انرژی کمتر به یک سیستم عامل بلادرنگ (RTOS) مجهز شده است.

این یعنی اسمارت واچ وان پلاس احتمالاً از نرم افزاری ساده مشابه با محصولات شرکت‌هایی مثل Amazfit و Zepp برخوردار است که به معنی دسترسی محدود و یا حتی عدم دسترسی به اپ‌های شخص ثالث خواهد بود. البته نقطه قوت این ساعت هوشمند احتمالاً شارژدهی طولانی خواهد بود که اغلب ساعت‌های مبتنی بر Wear OS از آن محروم هستند.

قیمت و تاریخ عرضه

وان پلاس معمولاً سعی می‌کند موبایل‌های خود را در سطح جهان عرضه کند، هر چند که برخی از محصولات این شرکت از جمله تلویزیون فقط در چین و هندوستان به بازار عرضه شده‌اند. مشخص نیست ساعت هوشمند این شرکت نیز چنین سرنوشتی خواهد داشت یا نه.

بازار ساعت‌های هوشمند از انواع و اقسام محصولات اشباع شده و وان پلاس احتمالاً به واسطه حضور پررنگ در هند ساعت جدید خود را احتمالاً ابتدا در این کشور عرضه خواهد کرد. مجهز بودن ساعت به یک سیستم عامل نامتعارف، دلیل دیگری است که می‌تواند وان پلاس را از عرضه جهانی ساعت خود (دستکم در ماه‌های اولیه) منصرف کند.

Pete Lau می‌گوید وان پلاس واچ بهترین در کلاس خود خواهد بود و قیمتی مقرون به صرفه خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول فقط دو روز دیگر باید منتظر ماند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋