فولکس واگن، اوپل، کیا، پژو، مازراتی و نیسان برخی از خودروسازان بزرگی هستند که در ماههای اخیر لوگوهای خود را بروزآوری کردهاند. پس از پژو حالا نوبت به دیگر خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی رنو رسیده تا تغییراتی جزئی را در لوگوی خود اعمال کند.
لوگوی جدید رنو طراحی مسطحی دارد و میتوان آن را به دو الماس داخل هم تشبیه کرد. این لوگو نخستین بار ژانویه گذشته روی کانسپت رنو 5 ظاهر شد، ولی در آن مقطع خودروساز فرانسوی اشارهای به آن نداشت.
هنوز مشخص نیست اولین خودروی تولید انبوه با نشان جدید کدام مدل خواهد بود. از آنجایی که این لوگو از سال آینده فراگیر خواهد شد، احتمال میرود نسخه نهایی کانسپت مگان eVision نخستین مدلی باشد که با لوگوی جدید راهی خیابانها میشود. این نسخه اواخر امسال معرفی خواهد شد، اما تحویل آن به مشتریان از سال آینده کلید خواهد خورد.
لوگوی رنو از سال 1900 چندین بار تغییر پیدا کرده است. لوگوی فعلی این شرکت در سال 2015 معرفی شده که در حقیقت میتوان آن را نسخه بروز شده از لوگوی سال 1992 دانست.
رنو از سال 2019 مشغول کار روی لوگوی جدید بوده و با کانسپت رنو 5 آن را به طور غیرمستقیم پردهبرداری کرده است. شاید بدانید این سوپرمینی جذاب آغازگر استراتژی تازه موسوم به Renaulution محسوب میشود. با این استراتژی رنو بر تولید مدلهای الکتریکی و احیای مدلهای پرطرفدار قدیمی با پیشرانههای پاک تمرکز میکند.
لوگوی جدید رنو نهمین لوگوی آن از زمان پیدایش به شمار میرود. خودروساز فرانسوی برای توصیف این لوگو از عبارت «منظم، بدون علامت یا تایپوگرافی» استفاده کرده است. آقای ویدال هم عقیده دارد این لوگو نمادینتر، سادهتر و معنادارتر، سیال در زمان، بدون جلوهها یا رنگهای اضافی و متناسب با طرحهای رایج روز بوده و بخشهای ضروری از میراث گرافیکی کمپانی را داراست.
ناگفته نماند برند اقتصادی رنو یعنی داچیا نیز از سال 2022 لوگوی خود را تغییر خواهد داد. این لوگو که قبلا روی شاسیبلند کانسپت بیگستر نقش بسته، بسیار متفاوت از لوگوی فعلی بوده و برخی آن را به دربازکن بطری تشبیه میکنند!
پاسخ ها