فروشگاههای اینترنتی لباس، یکی از معدود حوزههایی هستند که در چند سال اخیر هنوز کاربران به آنها روی خوشی نشان ندادهاند و اکثرا ترجیح میدهند خریدهایشان را حضوری انجام دهند زیرا خبری از وجود اتاق پرو آنلاین در این کسبوکارها نیست. اما در کنار مشکلات فروشگاههای اینترنتی آنلاین، شیوع کرونا نیز باعث شده تا تمایل افراد به خرید حضوری نیز کاهش یابد که تاثیر بسزایی در میزان درآمد کسبوکارهای فعال در این حوزه داشته است و آنها را با چالشهای جدی رو به رو کرده است.
برای حل این چالش، سامانه «ترایآل» با همکاری مهندسان ایرانی و ترکیه طراحی شده است که سرویس اتاق پرو آنلاین لباس را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار میدهد.
این سرویس به کمک فناوری هوش مصنوعی و تلفیق آن با عکاسی رئال برای کمک به فروشندگان و خریداران پوشاک توسعه داده شده است تا به کاهش تاثیرات منفی شیوع کرونا بر صنعت مد کمک کند.
فاز نخست ترایآل روز پنجشنبه با حضور سفیر سوئیس، نائب رییس اتاق ایران و روسای اتاقهای بازرگانی ترکیه و چند کشور دیگر طی مراسمی آنلاین رونمایی خواهد شد که علاقمندان به صنعت مد و پوشاک میتوانند از بستر اینستاگرام یا آپارات، این مراسم را تماشا کنند.
این سامانه ترکیبی از مد و فناوری برای تجربه کاربری بهتر مشتریان فروشگاههای فعال در حوزه پوشاک است که نیاز به امتحان کردن حضوری لباس را از بین میبرد و کاربران میتوانند با کمک فناوری AR و VR، لباسهای خود را در هر مکان و هر زمان امتحان کنند و با گرفتن عکس لباسهای مختلف آنها را با یکدیگر مقایسه کنند.
پس از نصب نرم افزار، کاربر مشخصات بدن خود را وارد کرده و بدن او به صورت 3 بعدی شبیه سازی میشود. سپس هر لباس از برندهایی که با ترایآل طرف قرارداد است را میتوان انتخاب کرد که روی بدن فرد نمایش داده میشود و در نهایت پس از انتخاب لباس مناسب میتوان اقدام به خرید کرد.
پاسخ ها