گروه جگوار لندرور در نظر دارد با ایجاد تغییرات بنیادین و بازنگری در زیرساختهای تجاری، میزان سودآوری خود را بهبود ببخشد. پیشبینی میشود شماری از مدلهای کنونی قربانی استراتژی جدید شده و حجم تولید تا 25 درصد کاهش پیدا کند. این گروه خودروسازی همچنین میخواهد با تجهیز نسل بعدی مدلهای مختلف به پیشرانه برقی، در ردهای بالاتر از بازار فعالیت داشته باشد، امری که البته مستلزم برطرفسازی یک مشکل بزرگ به نام «کیفیت ساخت» است.
شاید بدانید خودروسازان انگلیسی بهویژه جگوار و لندرور همواره به وجود مشکلات کیفی متعدد در محصولات خود معروف بودهاند. گواه این ادعا رتبههای بسیار بدی است که دو برند مذکور در ارزیابیهای کیفی چند سال اخیر موسساتی مثل جی دی پاور کسب کردهاند.
به گفته مدیرعامل جگوار لندرور، این شرکت سالانه بیش از 100 هزار مشتری را به دلیل مشکلات ناشی از کیفیت ساخت از دست میدهد. تیری بالور (Thierry Bollore) در مصاحبه چندی پیش خود با نشریه اتوموتیو نیوز با اذعان به این مساله افزوده، چنین اتفاقی وجهه برند جگوار لندرور را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار میدهد و برای جبران آن باید «بهبودهای قابل ملاحظهای» صورت بگیرد.
آقای بالور در این رابطه گفته:
«نارضایتی مشتریان ما واقعا روی تیراژ تولید ما اثرگذار است. فرصتهای از دسته رفته امروزی بزرگ هستند، چیزی بیش از 100 هزار فروش که میتوانستیم به آن دست پیدا کنیم.»
در تازهترین ارزیابی کیفی جی دی پاور، جگوار و لندرور در بین 5 برند انتهایی جدول جا خوش کردهاند. آنطور که آقای بالور تاکید نموده، وی بر ارتقای کیفیت محصولات این دو برند تمرکز خواهد داشت و اولین نشانهها در این رابطه کاملا مثبت هستند. این مدیرعامل 57 ساله فرانسوی در گردهمایی سرمایهگذاران که جمعه گذشته برگزار شد، اعلام کرد نارضایتی مشتریان از خودروهای مدل 2021 به کمترین حد در تاریخ کمپانی رسیده است.
آقای بالور در مصاحبه خود از کاهش چشمگیر پیچیدگی خودروهای گروه جگوار لندرور خبر داده و اضافه کرده نتیجه این امر کاهش احتمال بروز عیوب مختلف و در نتیجه افزایش کیفیت خواهد بود.
نگاهی به هزینههای وارانتی پرداخت شده از سوی جگوار لندرور نشان میدهد این کمپانی در مسیر درستی قرار گرفته است. از ماه مارس تا دسامبر 2020 این شرکت برای رفع عیب هر خودرو 680 دلار هزینه کرده، حال آنکه این رقم در بازه زمانی مشابه مربوط به سال 2019، تقریبا دو برابر بود.
پاسخ ها