الجی چند روز پیش اعلام کرد که بهزودی پلتفرم تلویزیونهای هوشمند webOS را روی محصولات سایر برندها خواهیم دید. این شرکت در بیانیهای مطبوعاتی گفت: «این تصمیم میتواند کسب و کار تلویزیونهای هوشمند را در حوزه فناوری و محتواسازان متحول سازد و به حضور پررنگتر و سلطه الجی بر بازار جهانی سرگرمیهای خانگی کمک کند.»
الجی چندی پیش در رویداد CES از نسخه جدید webOS رونمایی کرده بود. با این حال، پلتفرمی که در اختیار سایر شرکتها قرار داده میشود مبتنی بر webOS 5.0 خواهد بود. بنابراین ظاهر آن شبیه همه تلویزیونهای الجی در چند سال اخیر است.
این غول فناوری کرهای در ارائه پلتفرم نرمافزاری خود به سایر سازندگان تلویزیونهای هوشمند از رویه آمازون و Roku پیروی میکند که هر کدام برای عرضه تلویزیونهای روکو و فایر با شرکتهای شخص ثالث همکاری میکنند. الجی میگوید شرکتها از این همکاری مزایای زیر را به دست میآورند:
دریافت مجوز استفاده از webOS به معنای استفاده از همان تجربه کاربری آشنا و محبوب الجی به همراه دسترسی به قابلیتهای پرشماری مثل کنترل و جستجو با فرمانهای صوتی، الگوریتمهای یکپارچه هوش مصنوعی و برخورداری از سیستم ارتباطی سادهای است که از گذشته با استقبال بازار و مصرفکنندگان روبرو بوده است. همکاران ما با webOS به گستره وسیعی از محتواها از جمله سرویسهایی مثل نتفلیکس، یوتیوب، آمازون پرایم ویدیو و سرویسهای استریم ورزشی نظیر DAZN و کانالهای الجی دست پیدا میکنند. تلویزیونهایی که از نظر فنی امکانش را داشته باشند از ریموت کنترل مخصوص Magic Motion هم برخوردار میشوند.
این همکاری چه سودی برای الجی دارد؟ این شرکت از طریق دستگاههای بیشتری کنترل تجربه نرمافزاری کاربران را دست میگیرد و درآمد بیشتری از تبلیغات خواهد داشت. توسعه دسترسی به webOS باعث افزایش شمار مخاطبان کانالهای الجی و در نتیجه افزایش سود حاصل از تبلیغات میشود. این رویکرد همچنین اطلاعات بیشتری را برای بهینهسازی پلتفرم webOS در اختیار الجی قرار میدهد و به پیشرفت هرچه سریعتر آن کمک میکند.
پاسخ ها