سرویس گوگل دیسکاور در ماه اوت ۲۰۲۰ ویدیوهای کوتاهی را تحت عنوان Short Videos به نتایج جستجوی خود اضافه کرد. این شرکت حالا چند هفته مانده به عرضه نسخه بتای جدید سرویس Discover، آزمایش YouTube Shorts و سایر محتواهای کوتاه را آغاز کرده است.
کارتهایی که حالا در نتایج جستجو نمایش مییابد در گوشه بالای سمت چپ خود دارای لوگوی پخش یوتیوب است. عنوان ویدیو و نام YouTube نیز در پایین کارت نشان داده میشود. اگر روی این کارتها تپ کنید، بلافاصله اپلیکیشن یوتیوب باز میشود و پلیر تمام صفحهای مقابل شما قرار میگیرد که قابلیتهای لایک/دیسلایک، نظرنویسی و اشتراکگذاری را در اختیارتان میگذارد. با سوایپ به سمت بالا میتوانید ویدیوی Short بعدی را پخش کنید و با سوایپ به سمت پایین به ویدیوی قبلی برگردید.
زمانی که قسمت ویژه ویدیوهای Short پارسال در بخش Discover رویت شد، این قسمت کلیپهایی از سرویس Trell، رقیب تیکتاک، و پروژه Tangi، محصول Google Area 120، را نشان میداد. Tangi روی ویدیوهای کوتاه ۶۰ ثانیه با موضوع کارهای دستی و خودساخته تمرکز دارد.
در بخش Discover گزینهای به نام Don’t show this again وجود دارد که اجازه میدهد تا ویدیوی مربوطه را دوباره نبینید. قسمت ویژه ویدیوهای Short در کنار استوریهای AMP دیده میشود.
قسمت ویدیوهای Short ده ویدیو را به نمایش میگذارد. ویدیوهای YouTube Shorts حداکثر ۱۵ ثانیه زمان دارند و با دوربینهای Shorts تهیه شدهاند که فعلا فقط در هند در دسترس است. اگر از نوار پایین اپلیکیشن یوتیوب به منوی Create بروید، ابزار جدید خلق ویدیوهای کوتاه به شما اجازه میدهد تا موسیقی متن، سرعت پخش و تایمری را تعیین کنید که پس از اتمام آن ضبط ویدیو شروع میشود.
یوتیوب از همه محتوا سازان دعوت کرده تا ویدیوهای کوتاه عمودی با مدت زمان حداکثر ۶۰ ثانیه بسازند و از هشتگ Shorts در عنوان یا توضیحات ویدیوی خود استفاده کنند. این ویدیوها در قسمتهای مختلف اپلیکیشن یوتیوب و حالا در بخش Discover به نمایش در میآیند.
گوگل همزمان با اعلام خبر عرضه زودهنگام دوربین Shorts و انتشار نسخه بتای ویدیوهای Short در آمریکا، گفت پلیر YouTube Shorts اکنون روزانه در سراسر جهان بیش از ۳.۵ میلیارد بازدید میگیرد.
قسمت ویژه ویدیوهای Short از بخش Google Discover هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و بهصورت عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفته است.
پاسخ ها