ب ام و M5 و مرسدس بنز AMG E63 S، هر دو با سیستم چهار چرخ محرک (AWD)، عرضه میشوند. اما به سمت غرب که پیش میرویم، کادیلاک را میبینیم که سدانهای داغش همچون CT5-V Blackwing و CT4-V Blackwing را همچنان به صورت دیفرانسیل عقب میفروشد! سوال اصلی همین جاست که چرا کادیلاک رویکردی مشابه رقبای آلمانی را در پیش نگرفتهاست؟
میرزا گربوویچ، مدیر بخش خودروهای پرفورمنس بالای کادیلاک، در یک مصاحبه جدید، دلیل اصلی عدم عرضه دو سدان نامبرده با سیستم AWD را توضیح داده است. لازم به ذکر است که گربوویچ افزون بر مسئولیت حیاتی که در مهندسی مدلهای Blackwing داشته است، در طراحی باقی مدلهای سری V کادیلاک هم نقش آفرینی کرده است.
به گفته گربوویچ، تصمیم به حفظ مدلهای جدید به شکل دیفرانسیل عقب، از میل باطنی اعضای تیم او برای بالا نگه داشتن لذت رانندگی ریشه میگیرد. او یادآوری کرد که سری خودروهای V کادیلاک، حاصل تجربه این کمپانی از موتور اسپرت هستند. چرا که کادیلاک در موتور اسپرت هم تاکنون هیچ برنامهای برای عرضه خودرو AWD نداشتهاست.
بنابراین اکنون همه چیز واضح به نظر میرسد. گربوویچ دیگر دلایل عدم تمایل کادیلاک به چهار چرخ محرک کردن خودروهایش را بالا رفتن وزن، افزایش قیمت تمام شده، پیچیدگی بیشتر تعمیرات و چالشهای مهندسی عنوان کرد. او از قدرت اضافهای که مدلهای سری Blackwing در اختیار راننده میگذارند، تحت عنوان جشنواره هنر رانندگی یاد میکند.
گربوویچ میگوید که بهترین عملکرد خودروهای اسپرت کادیلاک را در آب و هوای خشک و جاده صاف میتوان تجربه کرد. البته این حرف او به معنای عدم امکان رانندگی در شرایط برفی نیست! چرا که با وجود لاستیکهای زمستانه، اتفاقا میتوان از رانندگی با کادیلاکهای جدید در سرما هم لذت برد.
با مجموع نکات گفته شده، به نظر نمیآید که جای خالی AWD برای مالکان 500 دستگاه نخست از CT5-V Blackwing و CT4-V Blackwing چندان آزار دهنده باشد. نکته قابل تامل اینجاست که هر دو سری تولیدی 250 دستگاهی از این دو خودرو، در همان روز معرفی، سریعا به فروش رفت.
پاسخ ها