این روزها نسخه مدرن لندروور دیفندر پیکاپ، بیشتر به واقعیت نزدیک شده است. اگرچه که این شرکت، چند سال است که تمرکز خود از روی مدل پیکاپ را برداشته است. نیک کولینز، مدیر اجرایی برنامههای تولید محصول جگوار – لندروور، درباره این پروژه میگوید: «تقاضا برای دیفندر پیکاپ احساس میشود و از این نظر، هیچ محدودیت ساختاری و فنی برای ما وجود ندارد. ما همیشه گفتهایم که دیفندر نه یک اسم، بلکه یک خانواده است. منتظر پیکاپ جدید ما باشید.»
اگرچه قبل از رونمایی نسل جدید دیفندر هم شایعاتی درباره نسخه پیکاپ آن وجود داشت، اما به نظر میرسد که اکنون بالاخره کمپانی لندروور آماده معرفی آن شده است. یک منبع ناشناس هم درباره این محصول گفته است: «چه زمانی شما حاضر به خرید یک پیکاپ میشوید؟ فرض کنید آن پیکاپ، نسخه بدون سقف یک شاسی بلند جذاب و پرطرفدار باشد!»
از ابتدا هم مشخص بود که لندروور برای ساخت نسخه پیکاپ، از پلتفرمی متفاوت با مدل SUV دیفندر استفاده خواهد کرد. به طور سنتی، معمولا پیکاپها با شاسی مستقل از بدنه طراحی میشوند. پیکاپی همچون هوندا ریج لاین هم ثابت کرد که همچنان میتوان از این طرح برای ساخت پیکاپهای کاربردی، استفاده کرد. در حالی که درباره پیکاپ جدید فورد با نام ماوریک و هیوندای سانتاکروز نیز گفته میشود که با شاسی مونو کوک به تولید میرسند.
دیفندر پیکاپ میتواند با هر کدام از موتورها و گیربکسهای نسخه SUV، هماهنگ شود. بسته به بازار هدف، خریداران میتوانند دیفندر پیکاپ را با موتور پلاگین هیبرید، 3.0 لیتری 6 سیلندر، 2.0 لیتری توربو 4 سیلندر، دیزلی 6 سیلندر و در نهایت، پیشرانه V8 اختصاصی لندروور، سفارش دهند. البته که گزینه آخر، هنوز در مراحل تست و آزمایش فنی به سر میبرد.
پاسخ ها