داچیا تولید لوگان MCV را در ماه اکتبر گذشته، متوقف کرد. چرا که طبق اعلام این شرکت، قرار شد تا نسل جدیدی از این خودرو در آینده وارد خط تولید شود. در آن زمان، زیر مجموعه اقتصادی رنو از انتشار جزئیات این محصول، طفره میرفت. اما به طرزی زیرکانه، از توسعه هوشمند نسل جدید آن خودرو، سخن میگفت. اوضاع تا امروز بر همین منوال بود که ناگهان عکاسها سوژه خوبی برای ما شکار کردند!
خب شاید چندان هم راز آلود نباشد! از روی فرم جلو پنجره میتوان فهمید که با نسخه استپ وی سر و کار داریم! ما مطمئن ایم که این خودرو، نسخه 7 نفره داستر که مدتهاست شایعه عرضه آن با نام گرند داستر به گوش میرسد، نیست.
به خصوص که فرم دستگیرههای درها دقیقا مشابه نسل جدید لوگان و ساندرو است. در واقع به نظر میآید که لوگان MCV بخش زیادی از طراحی بدنهاش را مدیون لوگان و ساندرو است. حداقل از ستون B به سمت جلو، این قضیه وجود دارد!
از برخی زوایا میتوان رویه بالایی داشبورد را مشاهده کرد که بسیار شبیه به لوگان و ساندرو از آب در آمده است. اما تغییرات اصلی در بخش عقب رخ داده اند. ما درباره چراغهای طرح ولوو عقب صحبت نمیکنیم! درب پنجم با ابعاد بزرگش، کاربردی بودن خودرو را نوید میدهد.
برخی شایعات دیگر هم جایگزینی این خودرو با ون داچیا لادجی را مطرح کرده اند. به هر حال، باید دید که آیا داچیا تصمیم به عرضه آن به عنوان مدل دیگری از خانواده لوگان و ساندرو میگیرد یا آن را در قالب مدلی مستقل، روانه بازار میکند.
عرضه این محصول برای سال آینده برنامه ریزی شده است. همان زمانی که داچیا از کانسپت بیگستر رونمایی کرد، این خبر را هم به اطلاع رسانهها رساند. احتمالا برای داچیا لوگان MCV جدید از پلت فرم CMF-B که در رنو کلیو استفاده شده بود، بهره خواهند گرفت. البته با فرمولهای ارزان سازی مختص به خود داچیا!
قوای محرک این محصول هم احتمالا پیشرانه 3 سیلندر 100 اسب بخاری است که قبلا افتخار آشنایی با آن را داشتهایم. بعید است که داچیا به نصب پیشرانه 4 سیلندر 130 اسب بخاری بر روی لوگان MCV جدید روی بیاورد. با توجه به عدم عرضه لوگان و ساندرو جدید با پیشرانه دیزلی، این گزینه هم برای لوگان MCV فعلا منتفی است. هیبریدی شدن این خودرو نیز دیر یا زود، اتفاق میافتد.
پاسخ ها