دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

بنچمارک منتسب به چیپ M1X اپل از پردازشگر گرافیکی ۱۶ هسته ای خبر می دهد

بنچمارک منتسب به چیپ M1X اپل از پردازشگر گرافیکی ۱۶ هسته‌ای خبر می‌دهد

بنچمارک منتسب به جانشین چیپست M1 اپل با نام «M1X» در یک پلتفرم بنچمارک منتشر شده که خبر از پردازنده ۱۲ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی ۱۶ هسته‌ای می‌دهد.

پلتفرم CPU Monkey بنچمارک منتسب به جانشین چیپ M1 اپل را منتشر کرد. چیپست جدید که احتمالا M1X نام گرفته، از پردازنده ۱۲ هسته‌ای برخوردار است که نسبت به چیپ M1 با ۸ هسته پیشرفت داشته است. سرعت کلاک پردازنده ۳.۲ گیگاهرتز بوده و مثل چیپ قبلی مبتنی بر فرآیند ۵ نانومتری تولید خواهد شد. پردازشگر گرافیکی آن به ۱۶ هسته مجهز شده که در مقایسه با چیپ M1 دو برابر شده است.

پلتفرم یاد شده می‌گوید این نتایج بر اساس نسخه آزمایشی یا pre-sample چیپ M1X بدست آمده است، اما از آنجا که امکان تأیید وجود ندارد، بهتر است به این نتایج با کمی شک و تردید نگریست.

بنچمارک منتسب به چیپ M1X اپل از پردازشگر گرافیکی ۱۶ هسته‌ای خبر می‌دهد

اگر این پیش‌بینی درست از آب دربیاید، چیپ M1X با تمرکز بر پردازش وظایف گرافیکی طراحی شده است. همانطور که پیشتر ذکر شد، پردازشگر گرافیکی این چیپ احتمالاً ۱۶ هسته داشته و از ۱۶ گیگابایت حافظه پشتیبانی خواهد کرد. این یعنی تعداد واحدهای اجرایی (EU) به ۲۵۶ عدد رسیده و پشتیبانی از سه نمایشگر (به جای دو نمایشگر در مدل قبلی) میسر خواهد شد.

آنطور که در ادامه گزارش نوشته شده، چیپ M1X در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مدل جدید آی‌مک ۲۷ اینچ به کار خواهد رفت. بر اساس برخی شایعه‌ها توان طراحی گرمایی M1X نیز نسبت به مدل قبلی افزایش یافته و به ۳۵ وات رسیده که نسبت به چیپ قبلی با ۱۵ وات بیش از دو برابر شده است.

پیشتر یکی از افراد آگاه صنعت تکنولوژی مدعی شده بود که اپل به زودی از پردازنده اختصاصی جدید با ۱۲ هسته برای مک‌ها رونمایی می‌کند که احتمالاً مک بوک پرو جدید به آن مجهز می‌شود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋