دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری سامسونگ برای احداث خط تولید چیپ در تگزاس

سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری سامسونگ برای احداث خط تولید چیپ در تگزاس

اوایل بهمن‌ماه گفته شد که سامسونگ در رقابت با TSMC کارخانه جدیدی برای تولید چیست 3 نانومتری در تگزاس با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری احداث می‌کند. اکنون آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که کره‌ای‌ها رقمی بسیار بالاتر و در حدود 17 میلیارد دلار برای احداث کارخانه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

براساس اسناد مربوط به راه اندازی کارخانه چیپست سامسونگ، کره‌ای‌ها پیش بینی کرده‌اند که احداث چنین کارخانه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر و رقمی در حدود 17 میلیارد دارد.

با احداث کارخانه تولید تراشه در آستین تگزاس، در حدود 1800 شغل ایجاد می‌شود. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، کارخانه جدید در فصل سوم سال 2023 رسما کار خود را آغاز خواهد کرد. با وجودی که سامسونگ به صورت رسمی اعلام نکرده کارخانه چیپست تگزاس قرار است تراشه‌های چند نانومتری تولید کند، اما به نظر می‌رسد باید منتظر تولید چیپ‌های 3 نانومتری در این کارخانه باشیم.

سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری سامسونگ برای احداث خط تولید چیپ در تگزاس

در حال حاضر کارخانه تولید چیپست سامسونگ در کره جنوبی، تراشه‌های 5 و 7 نانومتری تولید می‌کند و خط تولید S2 کارخانه تگزاس نیز تولید چیپ‌های 11 و 14 نانومتری را برعهده دارد.

با این وجود با توجه به اینکه چیپ‌های سامسونگ در ایالات متحده مشتریانی همچون IBM، انویدیا، کوالکام و تسلا را دارد، این شرکت تصمیم گرفته کارخانه جدید را به منظور پاسخگویی به نیاز این مشتریان احداث کند.

از سوی دیگر با هوشمندتر شدن بیشتر محصولات الکترونیکی و حتی خودروهای برقی،‌ میزان تقاضا برای تراشه‌های پیشرفته طی چند سال گذشته افزایش یافته است.

برنامه فعلی سامسونگ آن است که کارخانه جدید را در کنار خط S2 فعلی احداث کند. این بدان معنا است که احتمالا این شرکت قصد ندارد در آینده نزدیک فرآیند تولید تراشه خط S2 را نیز ارتقا دهد. انتظار می‌رود کارخانه جدید طی 20 سال آینده در آمدی در حدود 8.64 میلیارد دلار داشته باشد که از این رقم 7.32 میلیارد دلار آن برای پرداخت حقوق و دستمزد هزینه خواهد شد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋