دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

برنامه های بلندپروازانه استارلینک: سرویس تماس صوتی و اینترنت ماهواره ای ارزان تر

برنامه‌های بلندپروازانه استارلینک: سرویس تماس صوتی و اینترنت ماهواره‌ای ارزان‌تر

طبق جدیدترین درخواست اسپیس ایکس از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC)، این کمپانی می‌خواهد از طریق استارلینک سرویس تلفنی، پشتیبانی اضطراری از تماس‌های صوتی و طرح‌های ارزان‌تر برای افراد با درآمد پایین ارائه دهد.

جزئیات برنامه‌های اسپیس ایکس در درخواست آن برای FCC به چشم می‌خورد که می‌خواهد به عنوان یک اپراتور مخابراتی واجد شرایط (ETC) تحت قانون ارتباطات درنظر گرفته شود. به گفته اسپیس ایکس، این کمپانی برای اینکه بتواند برای استقرار باندپهن در مناطق مختلف از دولت بودجه بگیرد، به این نقش قانونی نیاز دارد.

علاوه بر چنین موضوعی، ETC برای بازپرداخت هزینه‌ها از طریق برنامه Lifeline کمیسیون ارتباطات فدرال جهت ارائه تخفیف در سرویس‌های مخابراتی برای افراد با درآمد پایین، موردنیاز است.

برنامه‌های بلندپروازانه استارلینک: سرویس تماس صوتی و اینترنت ماهواره‌ای ارزان‌تر

در حال حاضر کاربران در برخی کشورها با پرداخت هزینه ماهیانه ۹۹ دلار به نسخه بتای اینترنت ماهواره‌های استارلینک دسترسی پیدا می‌کنند، البته برای اینکار باید تجهیزات به قیمت ۴۹۹ دلار هم تهیه کنند. هم اکنون تعداد کاربران این سرویس به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد، اما اسپیس ایکس می‌تواند آن را در اختیار میلیون‌ها کاربر قرار دهد.

در حالی که سرویس بتای استارلینک تنها شامل باندپهن می‌شود، این کمپانی می‌خواهد در نهایت سرویس‌های «صدا روی پروتکل اینترنت» (VoIP) بفروشد. این سرویس‌های صوتی بطور مستقل و با نرخ قابل مقایسه با نرخ‌های شهری به فروش می‌رسند. طرح این سرویس هنوز نهایی نشده اما اسپیس ایکس یک پلتفرم صوتی ارائه‌دهنده خدمات مدیریت شده با لیبل سفید (MSP) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در درخواست کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک، به این موضوع اشاره شده که سرویس‌های استارلینک خدمات تلفنی را برای کاربران ارائه می‌کند:

«در طرح پایه، استارلینک سرویس‌های تلفنی را با استفاده از ظرفیت شبکه خود برای پلتفرم متصل MSP ارائه می‌کند که این خدمات از طریق تجهیزات مشتری قابل دسترسی هستند. کاربران می‌توانند از یک تلفن معمولی شخص ثالث متصل به آداپتور ترمینال آنالوگ سازگار با پروتکل «سیپ» (SIP) استفاده کنند یا به سراغ یکی از تلفن‌های IP موردتایید بروند.»

استارلینک مانند دیگر ارائه‌دهندگان VoIP، پشتیبانی باتری ۲۴ ساعته به مشتریان می‌فروشد. با این ویژگی مشتریان بطور ۲۴ ساعته با یک گزینه پشتیبان روبه‌رو هستند تا در زمانی قطعی برق هم بتوانند تماس‌های تلفنی داشته باشند. این قابلیت در راستای یکی از قوانین FCC است که در سال ۲۰۱۵ تصویب شد.

استارلینک

در درخواست جدید اسپیس ایکس جزئیات زیادی درباره طرح‌های Lifeline این کمپانی به چشم نمی‌خورد، با این حال به دلیل اینکه یک کمپانی ETC محسوب نمی‌شود، نمی‌تواند در این پروژه شرکت کند:

«در حال حاضر سرویس‌های استارلینک هیچ مشتری Lifeline ندارد چرا که تنها اپراتورهای ETC می‌توانند در چنین برنامه‌ای مشارکت داشته باشند. اگر اسپیس ایکس به عنوان ETC تایید شود، می‌تواند طرح‌های Lifeline را برای مشتریان کم‌درآمد ارائه دهد.»

در حال حاضر برنامه Lifeline برای خانواده‌های کم درآمد یارانه ماهیانه ۹.۲۵ دلار برای سرویس‌های باندپهن درنظر می‌گیرد. برای خدمات تلفنی این یارانه به ۵.۲۵ دلار می‌رسد. با توجه به هزینه ماهیانه ۹۹ دلاری سرویس استارلینک، این یارانه‌ها چندان کارایی نخواهند داشت، بنابراین انتظار می‌رود اسپیس ایکس طرح‌های جدیدی را برای کاربران کم‌درآمد ارائه کند.

در درخواست اسپیس ایکس به این موضوع اشاره شده که سرویس‌های باندپهن و تلفنی استارلینک به عنوان سرویس‌های مخابراتی مشترک و رایج ارائه می‌شوند. کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک اگر بتواند تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم را بگیرد، حضورش در بازار ایالات متحده آمریکا را گسترش می‌دهد و می‌تواند در کنار اینترنت ماهواره‌ای، سرویس‌های تلفنی هم ارائه کند و به یک اپراتور مخابراتی تبدیل شود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋