دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

MIT: برای داشتن کودکان باهوش تر به آنها موسیقی آموزش بدهید

MIT: برای داشتن کودکان باهوش‌تر به آنها موسیقی آموزش بدهید

آخرین تحقیقات «MIT» می‌گوید اگر می‌خواهید فرزندانی با قدرت ذهنی بالا و با هوش تربیت کنید، یادگیری یک ساز موسیقی را در برنامه آنها قرار دهید.

معمولا در برنامه‌های آموزشی، یادگیری برنامه نویسی یکی از موضوعاتی که بدان توجه ویژه‌ای می‌شود چرا که از نظر بسیاری، کودکان با فراگیری برنامه نویسی در دنیایی که بیشتر کارها با سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود، سازگاری بالاتری پیدا کرده و زندگی بهتری را تجربه کنند.

با این وجود، مهارت‌های برنامه نویسی که در سنین کودکی آموزش داده می‌شود، شباهت زیادی به کار برنامه نوسان حرفه‌ای ندارد. به علاوه پیشتر گفته شده بود که یادگیری برنامه نویسی به تقویت مهارت‌های ریاضی و زبان آموزی کودکان نیز کمک می‌کند.

براساس مطالعه انجام شده توسط محققان MIT در بهمن ماه امسال (‌دسامبر 2020)، برنامه نویسی مهارت جداگانه‌ای است و یادگیری زبان، ریاضی و منطق هم داستان جداگانه‌ای دارد.

MIT: برای داشتن کودکان باهوش‌تر به آنها موسیقی آموزش بدهید

 

محققان می‌گویند آموزشی که باعث افزایش قدرت ذهنی می‌شود و در عین حال سایر مهارت‌های دیگری را در کودکان تقویت می‌کند، یادگیری نواختن یک ساز موسیقی است. نتیجه بررسی محققان ژانویه امسال در نشریه علوم اعصاب دانشگاه زوریخ منتشر شده است.

محققان، با اسکن مغزی دو گروه داوطلب شرکت کننده در تحقیق، که یک گروه از آنها نواختن یک ساز را دنبال می‌کردند و گروه دیگر چنین رویکردی را در پیش نگرفته بودند، به نتایج جالبی دست یافتند.

MIT: برای داشتن کودکان باهوش‌تر به آنها موسیقی آموزش بدهید

مغز افرادی که ساز می‌زنند‌ از نظر ساختاری و عملکردی تفاوت‌های زیادی با سایر افراد دارد. خصوصا در بخش‌هایی از مغز که مربوط به صدا و کلام است،‌ بالاخص قشر شنوایی هر دو نیمکره تفاوت‌های دیده می‌شود. به علاوه ارتباط قویتری بین قشر شنوایی و سایر قسمت‌های مغز و نقاط گیجگاهی افرادی که ساز می‌زنند دیده می‌شود. در نتیجه انتظار می‌رود این افراد در عملکردهای شناختی مانند قدرت حافظه و کارهایی اجرایی عملکرد بهتری از خود نشان بدهند.

جالب است بدانید که اگر کودک به نواختن ساز ادامه ندهد، این افزایش قدرت و عملکرد مغز همچنان باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. پروفسور «سیمون لیپولد» یکی از محققان MIT می‌گوید:

«هر چقدر در سنین پایین‌تری یادگیری موسیقی آغاز شود، این ارتباطات قوی‌تر می‌شود.»

در کل باید گفت اگر می‌خواهید فرزندانی باهوش‌تر داشته باشید، بهتر است به جای تاکید شدید روی یادگیری برنامه نویسی،‌ یادگیری نواختن یک ساز را در برنامه آنها قرار دهید.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋