گوگل از اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش آگاهی درباره واکسن کرونا و توزیع عادلانه آن خبر داد. غول موتورهای جستجو همچنین تعدادی از ساختمانها، پارکینگها و فضاهای باز تحت مالکیت خود را به مراکز واکسیناسیون تبدیل میکند.
«سوندار پیچای» مدیرعامل گوگل و آلفابت با انتشار بیانیهای اعلام کرد که گوگل ۱۰۰ میلیون دلار در قالب تبلیغات رایگان به بنیاد مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC Foundation)، سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمانهای غیرانتفاعی اهدا میکند. این شرکت همچنین با همکاری آژانسهای سلامت عمومی ۵۰ میلیون دلار در جوامع محروم برای ارتقا آگاهی درباره واکسن سرمایه گذاری میکند.
پیچای میگوید یکی از اهداف اصلی این شرکت دسترسی عادلانه به واکسن کروناست: «دادههای اولیه نشان میدهند که اقلیتها به ویژه رنگین پوستان و جوامع روستایی همانند دیگر اقشار جامعه به واکسن دسترسی ندارند.»
گوگل همچنین از افزایش ارائه اطلاعات در مورد واکسن کرونا در صفحه نتایج جستجو خبر میدهد و به زودی اطلاعات توزیع واکسن در سطح منطقهای و ایالتی را در صفحه نتایج نمایش خواهد داد تا مردم بتوانند به سرعت از واجدالشرایط شدن برای تزریق واکسن باخبر شوند. این شرکت نمایش پنلهای اطلاعات در مورد واکسنهای کرونا را از ماه گذشته میلادی در انگلستان شروع کرده است.
گوگل اضافه میکند که جستجوی عبارت «واکسن در اطراف من» از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون پنج برابر شده است. مراکز واکسیناسیون در هفتههای آتی در نقشه ایالتهای آریزونا، لوییزیانا، میسیسیپی و تگزاس نمایش داده خواهد شد و در ادامه ایالتهای بیشتری اضافه میشوند. گوگل میگوید در همکاری با سازمان VaccineFinder، آژانسهای دولتی، داروخانهها و سازمانهای دست اندرکار دیگر اطلاعات مراکز واکسیناسیون را در نقشه نمایش خواهد داد.
توزیع واکسن کرونا در ایالات متحده کند و نامنظم بوده و بسیاری از ایالتها با کمترین دستورالعمل از جانب دولت فدرال برنامه توزیع واکسن را جهت دهی میکنند.
پاسخ ها