دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اسنپدراگون ۴۸۰ رسما معرفی شد؛ اولین چیپ 5G سری ۴ کوالکام

اسنپدراگون ۴۸۰ رسما معرفی شد؛ اولین چیپ 5G سری ۴ کوالکام

چیپ‌های سری ۴ کوالکام در گوشی‌های مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می‌گیرند و حالا این کمپانی از اولین عضو این خانواده با مودم 5G رونمایی کرده. اسنپدراگون ۴۸۰ با لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه پیدا کرده و از مودم 5G یکپارچه اسنپدراگون X51 بهره می‌برد. مودم 5G مورد استفاده در این چیپست از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و همچنین موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۴۸۰ از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد که هسته‌های قدرتمند آن مبتنی بر Cortex-A76 هستند و فرکانس آن‌ها به ۲.۰ گیگاهرتز می‌رسد. این چیپ همچنین دارای هسته‌های Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و مصرف انرژی بهینه است.

در این چیپ از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۹ استفاده شده و طبق گفته کوالکام، عملکرد CPU و GPU آن در مقایسه با نسل گذشته یعنی اسنپدراگون ۴۶۰، بهبود دو برابری را تجربه کرده. کارهای مرتبط با هوش مصنوعی هم به لطف استفاده از چیپست «Hexagon 686» کوالکام در اسنپدراگون ۴۸۰، تا ۷۰ درصد سریعتر انجام می‌شوند.

این چیپ جدید کوالکام از نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که خبر خوبی برای کاربران گوشی‌های مقرون به صرفه خواهد بود. این تراشه همچنین قادر به پشتیبانی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است.

اسنپدراگون ۴۸۰

اسنپدراگون ۴۸۰ به لطف پردازشگر سیگنال تصویر «Spectra 345» می‌تواند به صورت همزمان حداکثر با ۳ سنسور دوربین عکس‎‌برداری کند. این تراشه همچنین از حالت‌های SA و NSA شبکه 5G، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱ و فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر کوالکام به گوشی‌هایی که با این پردازنده در سال جاری میلادی از راه می‌رسند، اشاره‌ای نکرده. با این حال انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال جاری میلادی شرکت‌هایی مانند ویوو، اوپو، شیائومی، موتورولا و نوکیا از گوشی‌های 5G اقتصادی خود با جدیدترین چیپ کوالکام رونمایی کنند تا کاربران بیشتری به شبکه 5G دسترسی پیدا کنند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋