اگر قصد خرید محصولات لوازم خانگی را دارید، باید حتما به فکر خدمات پس از فروش و گارانتی آنها باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، دستگاه یا ماشین خود را به آسانی تعمیر کرده و مانند روز اول سالم تحویل بگیرید. شرکتهای بزرگ دنیا که در زمینه تولید لوازم خانگی حرفی برای گفتن دارند به خدمات پس از فروش توجه زیادی میکنند تا مشتریان وفادارتری برای برند خود ایجاد کنند.
در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط عمومی گارانتی که توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی ارائه میشود، صحبت کنیم. برای آشنایی با معیارهای محاسبه مدت گارانتی محصولات با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
مدت گارانتی لوازم خانگی معمولا چقدر است؟
مدت گارانتی هر محصولی که توسط شرکتهای معتبر ایرانی و خارجی تولید شده باشد، باید بر روی کارت گارانتی آن درج شود. این زمان از هنگام خرید و نصب لوازم خانگی در محل شروع شده و تا پایان دوره 1 ساله، 2 ساله یا حتی 5 ساله ادامه دارد. البته ممکن است که برخی از محصولات دارای شرایط ویژه ای مانند گارانتی عمر مفید موتور هم باشند که بالای 120 ماه (10 سال است) و از زمان تولید محاسبه میشوند.
زمان تولید محصولات معمولا در پشت برگه یا کارت گارانتی ذکر میشود، اما معیار محاسبه این زمان چیست؟ آیا کارخانجات و گروههای تولیدی برای ارائه خدمات پس از فروش از فرمول خاصی استفاده میکنند؟ چگونه یک کارخانه تصمیم میگیرد که برخی از محصولات آن دارای گارانتی 12 ماهه، 14 ماهه یا 18 ماهه باشند؟
معیار تعیین مدت گارانتی توسط تولید کنندهها چیست؟
باتوجه به این که محصولات مختلف از نظر قطعات، کیفیت و ... با یکدیگر متفاوتاند، بازههای زمانی مختلفی به عنوان مدت تضمین و گارانتی آنها تعیین میشود. البته ممکن است که برخی از محصولات هیچ گاه نیاز به خدمات پس از فروش و گارانتی پیدا نکنند چرا که کارخانجات بزرگ و معتبر در هنگام تولید محصولات و قبل از روانه آن به بازار، محصول را به آزمایشگاههای پیشرفته خود ارسال میکنند که در آن صحت سلامت محصول و مسائل مرتبط با آن کاملا بررسی شود.
هرقدر که یک محصول با استفاده از مواد با دوام و ماشین آالات دقیقتر و پیشرفتهتری تولید شود، نیاز آن به خدمات پیش از فروش یا گارانتی کاهش پیدا میکند. البته به هر حال به دلایل مختلفی مثل خطاهای انسانی، مشکلات در هنگام تولید، حمل و نقل کالا از کارخانه به فروشگاهها و نمایندگیها و ... ممکن است برای محصول مشکلاتی ایجاد شود که در طول زمان گارانتی شاهد بروز آنها خواهیم بود.
عملکرد شرکتها و برندهای بزرگ در زمینه خدمات گارانتی پس از فروش چگونه است؟
شرکتهای بزرگ با راه اندازی آزمایشگاههای پیشرفته تست و اعتبار سنجی محصولات قبل از تولید انبوه و روانه محصولات به بازار در پی کاهش مشکلات و خطاهای احتمالی بوده و سعی میکنند نیاز مصرف کنندگان به خدمات گارانتی را کاهش دهند. البته این روزها با ورود کارخانههای نسل چهارم که به عنوان صنعت پیشران شناخته میشوند، شاهد این هستم که اکثر پرچم داران لوازم خانگی در سطح جهان، محصولاتی را تولید میکنند که فاقد مشکل یا خطای هنگام تولید هستند.
با این وجود ممکن است برخی از محصولات در هنگام باربری و لجستیک دارای مشکلاتی شوند که نتوان از آنها چشم پوشی کرد. به همین دلیل بازهم وجود گارانتی برای محصولات یک ضرورت مهم به حساب میآید. در ادامه یک شرکت موفق ایرانی را به شما معرفی میکنیم که با بومی سازی لوازم خانگی توانسته توان ایرانی را به همه نشان دهد.
اسنوا پرچم دار لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه
اسنوا با بهرهگیری از کارخانههای هوشمند که نتیجه انقلاب صنعتی نسل چهار هستند، محصولاتی تولید کرده که دارای کمترین میزان خطا در هنگام تولید بوده و نیازها و خواستههای شما از محصولات را به بهترین شکل برآورده میکنند.
اسنوا در کنار خط تولید پیشرفته دارای خدمات پس از فروش گستردهای است که با استفاده از آن توانسته رضایت بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان محصولات خود را جلب کند. شما چه برندهای ایرانی و خارجی دیگری در حوزه لوازم خانگی میشناسید که با استفاده از کارخانههای هوشمند محصولاتی باکیفیت تولید کنند و در این زمینه به عنوان یک پرچم دار و الگو شناخته میشوند؟ دیدگاه های خود را در این باره با دیگر مخاطبان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
پاسخ ها