دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نیمی از بازار پنل های LCD در اختیار تولیدکنندگان چینی است

نیمی از بازار پنل‌های LCD در اختیار تولیدکنندگان چینی است

ایالات متحده آمریکا در صنعت نیمه‌رسانا حرف اول را در دنیا می‌زند و با تحریم‌های مختلف می‌خواهد کمپانی‌های چینی به فناوری آن دسترسی پیدا نکنند. اما این موضوع درباره پنل‌های LCD متفاوت است و کمپانی‌های چینی نزدیک به ۵۵ درصد آن‌ها را در سطح جهانی تولید می‌کنند.

در سال‌های گذشته شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی بیشترین پنل‌های مورد استفاده در محصولات چینی شامل تلویزیون‌ها و مانیتورها را تولید می‌کردند، اما اخیرا سازندگان چینی مانند BOE توانسته‌اند در سطح جهانی از آن‌ها پیشی بگیرند. انتظار می‌رود ظرفیت تولید پنل‌های LCD کمپانی‌های چینی در سال جاری میلادی نزدیک به ۵۵ درصد کل فروش آن‌ها در سطح جهان باشد.

چنین موضوعی در مجمع ۲۰۲۰ نوآوری صنعت میکرو ال‌ای‌دی در شهر «چونگ‌کینگ» مطرح شد و در آن از محصولات جدیدی مانند ساعت هوشمند «Konka Semiconductor Display Technology» با نمایشگر microLED و شارژدهی ۳۵ روزه رونمایی شد.

سهم شرکت‌های چینی از بازار پنل‌های LCD در سطح جهان از سوی دبیر انجمن تولیدکنندگان اپتیک‌ها و الکترونیک‌ نوری به نام «لیانگ شین کینگ» منتشر شده. به گفته او در نه ماهه اول سال جاری میلادی ارزش بازار نمایشگرها به ۸۲.۷۲۳ میلیارد دلار رسیده که رشد سالانه ۸.۶ درصدی را نشان می‌دهد. میزان فروش آن‌ها نیز برابر ۱۷۸ میلیون متر مربع بوده که از رشد ۵.۷ درصدی خبر می‌دهد.

پنل‌های LCD

اطلاعات مربوط به نه ماهه اولیه ۲۰۲۰ از چین نشان می‌دهد که میزان فروش پنل‌های TFT-LCD سازندگان این کشور به ۹۷.۰۱ میلیون متر مربع رسیده که از سهم ۵۴.۵ درصدی آن‌ها خبر می‌دهد. ارزش فروش این کمپانی‌ها به ۲۶.۶۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

برخلاف پنل‌های LCD، شرکت‌های چینی در زمینه نمایشگرهای امولد عملکرد مناسبی نداشته‌اند. در نه ماهه اول ۲۰۲۰ سازندگان چینی موفق به فروش ۱.۰۹ میلیون متر مربع پنل امولد با ارزش ۲.۷۰۹ میلیارد دلار شده‌اند که از سهم ۰.۶ درصدی آن‌ها در بازار جهانی خبر می‌دهد.

طبق اعلام شین کینگ، ژاپن روی فناوری‌های اصلی و پیشرفته تسلط دارد و کره جنوبی در بازار OLED حکمرانی می‌کند. چین در حال حاضر از ظرفیت تولید خود برای سلطه روی بازار استفاده می‌کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋