شرکت پاگانی نسخهای ویژه از سوپر اتومبیل هوایرا را با نام تریکولوره (Tricolore) و با هدف گرامیداشت شصتمین سالگرد تاسیس تیم Frecce Tricolori معرفی کرد. این تیم شاخهای از نیروی هوایی ایتالیا است که به انجام حرکات نمایشی با هواپیما میپردازد.
هوایرا تریکولوره به تعداد تنها سه دستگاه ساخته شده و بدون احتساب مالیات 5.5 میلیون یورو (معادل 6.7 میلیون دلار) قیمت خواهد داشت! از نظر ظاهری این نسخه شباهتهایی با هواپیمای Aermacchi MB-339A P.A.N که توسط تیم Frecce Tricolori مورد استفاده قرار میگیرد، پیدا کرده و از بدنهای ایرودینامیکتر برخوردار است.
اسپلیتر بزرگتر دماغه و سپر جلوی جدید با تیغههای جانبی از شاخصترین تفاوتهای هوایرا تریکولوره با سایر نسخهها هستند. در نمای جانبی سه خط برگرفته شده از پرچم ایتالیا بیش از هر چیز دیگر جلب توجه میکند. این خطوط از پشت گلگیر جلو شروع شده و به انتهای خودرو ختم میشوند.
در نمای عقب دیفیوزر موجود عملکرد بهینهتری نسبت به نسخه استاندارد ارائه میکند، باله بزرگ پشتی هم با انتهای خودرو یکپارچه شده و با افزایش نیروی رو به پایین (downforce) پایداری خودرو را در سرعتهای بالا به میزان قابل توجهی افزایش میدهد. بد نیست اشاره کنیم در طراحی پایههای این باله، از دم جت Aermacchi MB-339A P.A.N الهام گرفته شده و در قسمت بیرونی آن شاهد درج شماره تولیدی خودرو هستیم.
اما منحصر بفرد ترین ویژگی پاگانی هوایرا تریکولوره در قسمت میانی کاپوت جلو قرار دارد، جایی که یک لوله پیتوت نصب شده؛ این ابزار جالب در صنعت هوانوردی کاربرد داشته و با تعیین سرعت ماکروسکوپی هوا، خلبانان را در تشخیص شرایط آیرودینامیک کمک میکند.
به گفته پاگانی رینگهای جدید هوایرا تریکولوره جنسی از آلیاژ داشته و با نیم نگاهی به توربینها طراحی شدهاند؛ ورودیهای هوای جانبی نیز فریمی از آلومینیوم آنودایز شده دارند و چراغها درون قاب استیل برس خورده جا خوش کردهاند.
موتور V12 و توئین توربوی ساخت مرسدس بنز به گونهای تنظیم شده که در هوایرا تریکولوره توانایی تولید 828 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور قدرتمند از طریق یک گیربکس هفت سرعته سکوئنشال و دیفرانسیل الکترومکانیک به سمت چرخها ارسال میشود.
در ساخت شاسی هوایرا تریکولوره از کربو-تیتانیوم و کربو-تریاکس استفاده شده تا مقاومت آن به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند. کمک فنرهای کنترلشونده به صورت الکترونیکی و آیرودینامیک فعال هم چسبندگی خودرو در شرایط گوناگون را تضمین میکنند.
مثل قبل در داخل کابین پاگانی هوایرا تریکولوره نیز با فضایی بسیار خاص روبرو هستیم. آنطور که اعلام شده تمامی اجزای آلومینیومی به کار رفته در قسمتهای مختلف کابین با استانداردهای هوانوردی مطابقت دارند. ترکیب رنگ دوگانه سفید و آبی هم جلوه زیبایی به فضای داخلی خودرو بخشیدهاند.
وجه تمایز نسخه تریکولوره از هوایرا با دیگر نسخهها در داخل کابین، بادسنج موجود در قسمت میانی داشبورد است. این ابزار در همکاری با لوله پیتوت بیرونی، سرعت جریان هوا را به راننده نمایش میدهد تا راننده حسی مشابه با تام کروز در فیلم Top Gun پیدا کند!
این نخستین بار نیست که شرکت پاگانی، محصولی را به احترام تیم حرکات نمایشی Frecce Tricolori توسعه میدهد. در پنجاهمین سالگرد پایهگذاری این تیم نیز، کمپانی ایتالیایی نسخه تریکولوره از مدل زوندا را معرفی کرده بود.
پاسخ ها