دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

گوگل علت از کار افتادن سراسری سرویس ها در روز دوشنبه را اعلام کرد

گوگل علت از کار افتادن سراسری سرویس‌ها در روز دوشنبه را اعلام کرد

گوگل با انتشار گزارشی علت قطعی سراسری سرویس‌های خود در روز دوشنبه شامل یوتیوب، جیمیل و سرویس‌های ابری را اعلام کرد.

گوگل دلیل قطعی سرویس‌ها در روز دوشنبه را کاهش ظرفیت سیستم مدیریت هویت مرکزی اعلام می‌کند، به همین دلیل کاربران نمی‌توانستند از سرویس‌هایی که نیاز به لاگین داشتند استفاده کنند. گوگل علت ریشه‌ای (روت) قطعی سرویس‌ها را بروز نقص فنی در سیستم خودکار مدیریت سهمیه‌بندی ذخیره‌سازی (Automated Storage Quota Management System) اعلام می‌کند که سبب کاهش ظرفیت سیستم احراز هویت شده است.

در پی بروز نقص فنی در زیرساخت گوگل، پلتفرم ابری گوگل (GCP) شامل Cloud Console, Cloud Storage, BigQuery و Google Kubernetes Engine به مدت تقریباً ۵۰ دقیقه از دسترس خارج شد و کاربران با خطای احراز هویت روبرو شدند.

گوگل علت از کار افتادن سراسری سرویس‌ها در روز دوشنبه را اعلام کرد

همچنین Google Workspace شامل سرویس‌های جیمیل، کلندار، میت، داکس و درایو از دسترس خارج شد و کاربران باز هم خطای احراز هویت را تجربه کردند. با اینکه سرویس‌های گوگل به مدت کمتر از یک ساعت از دسترس خارج شدند، اما میلیون‌ها کاربر سرویس‌های این شرکت از جمله جیمیل و یوتیوب تحت تأثیر قرار گرفتند.

جالب آنکه عصر سه شنبه اختلال مشابهی پیش آمد و درصد قابل توجهی از کاربران جیمیل را تحت تأثیر قرار داد. آنطور که گوگل گزارش می‌کند، امکان وارد شدن به اینباکس وجود داشته ولی کاربران پس از ورود با «پیغام‌های خطا، تأخیر زیاد و رفتار عجیب» جیمیل مواجه شدند. گوگل می‌گوید مشکل جیمیل بامداد چهارشنبه رفع شده است.

نمودار وب سایت Downdetector که قطعی وب سایت‌ها را نظارت می‌کند، حوالی ساعت ۲۳ به وقت ایران افزایش ناگهانی اختلال در سرویس جیمیل را ثبت کرد. برخی کاربران از عدم دسترسی به اینباکس و عده‌ای دیگر از عدم توانایی در ارسال ایمیل خبر دادند. ProtonMail با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد ارسال ایمیل به دیگر کاربران جیمیل موفقیت آمیز نبوده و پیغام خطا برای فرستنده نمایش داده شده است.

سرویس Stadia نیز عصر دیروز دچار اختلال شد و آنطور که گوگل می‌گوید «مانع از اجرای بازی‌ها برای برخی کاربران» شده است. گوگل اعلام کرد مشکل این سرویس را ساعت یک بامداد چهارشنبه به وقت ایران رفع کرده است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋