برآوردهای «IDC» حاکی از آن است که در سه ماهه سوم 2020 در مجموع حدود 125 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به بازار عرضه شده است. آمارها از رشد 35 درصدی میزان عرضه گجتهای پوشیدنی در این فصل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر میدهد.
اپل با سهم بازار 33 درصدی و عرضه 41.1 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به بازار، صدرنشین شد. شیائومی نیز با عرضه 17 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در سه ماهه سوم 2020 و رشد 26.4 درصدی آمار عرضه نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست، 13.6 درصد سهم بازار گجتهای پوشیدنی را از آن خود کند و رتبه دوم را به نام خود بزند.
هواوی با عرضه 13.7 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در فصل سوم سال جاری میلادی در جایگاه سوم و قبل از سامسونگ، فیتبیت و «BoAt» قرار گرفت.
شرکتهای فیتبیت و BoAt هر کدام تنها 2.6 درصد سهم بازار را از آن خود کرده و موفق به عرضه تنها 3.3 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در این فصل شدند.
IDC در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده که اپل در فروش ایرپادز و اپل واچ عملکرد موفقی داشته است. بررسیهای IDC نشان میدهد از حجم کلی آمار عرضه 17 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی شیائومی، در حدود 12.8 میلیون واحد آن به بندهای هوشمند این شرکت مربوط میشود.
به نظر میرسد بازار گجتهای پوشیدنی در فصلهای بعدی نیز روند رو به رشدی را تجربه کند. مصرف کنندگان تمایل زیادی به خرید گجتهای پوشیدنی از خود نشان میدهند. کاربرانی که قبلا از این نوع محصولات خریداری کردهاند نیز تمایل دارند محصولی جدید و به روز را جایگزین قبلی کنند.
فصل سوم 2020 در حالی به پایان رسید که بازار موبایل و گجتهای پوشیدنی روزهای خوبی را در این بازه زمانی تجربه کردهاند. حال باید ببینیم فصل منتهی به تعطیلات سال نو میلادی چگونه رقم خواهد خورد.
پاسخ ها