نشریه آمریکایی کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) هر ساله با ارسال پرسشنامههایی به مشترکین خود، از آنها درباره مشکلات خودروهایشان در دوازده ماه گذشته نظرسنجی میکند. در ارزیابی امسال، حدود 329 هزار نفر مالک مدل مختلف که بین سالهای 2000 الی 2020 تولید شدهاند، شرکت کردهاند.
در این ارزیابی 17 فاکتور بررسی شده که شامل موارد کوچکی مثل صدای جیغ ترمزها و مواردی مهمتر چون تعمیر گیربکس بدون وارانتی میشوند. بر اساس نتایج ارزیابی امسال، کنسیومر ریپورتس مزدا را به عنوان قابل اعتمادترین برند خودروساز انتخاب کرده است.
به گفته کنسیومر ریپورتس، پیشرانههای جدید شرکت مزدا کمتر دچار عیب و ایراد شده و سیستم اینفوتینمنت محصولات آن نیز عاری از پیچیدگیهای معمول است. این نشریه اضافه کرده تولیدات برند ژاپنی عمدتا از پلتفرمها و قطعات مشترک سود میبرند.
پس از مزدا، تویوتا و لکسس به ترتیب در رتبههای دوم و سوم ایستادهاند. کنسیومر ریپورتس میگوید تمامی مدلهای تویوتا امتیازی در حد میانگین یا بهتر از میانگین کسب کردهاند؛ البته کراساوور RAV4 در این بین یک استثنا است، چرا که به علت مشکلات جزئی در گیربکس و چند مورد خفیف دیگر در ردهای پایینتر از میانگین قرار دارد.
محصولات لکسس بهطور کلی بسیار قابل اعتماد هستند، اما سدان LS از این نظر چندان خوب ظاهر نشده و امتیازی خیلی پایینتر از رقم میانگین دریافت نموده است.
رتبه چهارم امسال به بیوک رسیده، برندی که در مقایسه با ارزیابی سال قبل 14 پله صعود داشته است. هوندا دیگر خودروساز ژاپنی است که نامش در ردههای بالایی جدول دیده میشود. این برند خوشنام با هفت پله صعود امسال در رتبه پنجم جای گرفته است. اگر مدل پاسپورت از لحاظ پیشرانه و سیستم اینفوتینمنت عملکرد بهتری ارائه میکرد، هوندا میتوانست در رتبهای بهتر از این هم قرار بگیرد.
ناگفته نماند هیوندای، رم، سوبارو، پورشه و داج به ترتیب رتبههای ششم تا دهم نیز را از آن خود کردهاند. در جدول زیر میتوانید رتبه تمامی برندهای ارزیابی شده را مشاهده فرمایید.
پاسخ ها