اینستاگرام پس از چندین سال تصمیم به تغییر اساسی در صفحه اصلی اپ خود گرفته که گزینههای جدیدی را در اختیار کاربران قرار میدهد.
این شبکه اجتماعی تبهای «Reels»، «Shop» و موارد دیگری را به صفحه اصلی اضافه کرده است. کاربران با استفاده از قابلیت Reels میتوانند ویدئوهای کوتاه 15 ثانیهای تولید کنند و به آنها آهنگهای مورد نظر خود را اضافه کرد و به اشتراک بگذارند. تب Shop نیز با توجه به علایق کاربر پیشنهادهای ویژهای را برای خرید محصول به وی نشان میدهد. یکی دیگر از تغییرات صفحه هوم اینستاگرام اضافه شدن تبهای لایک و Create به نوار فوقانی مربوط میشود.
اینستاگرام با بروزرسانی اخیر خود و اضافه کردن قابلیتهای جدیدی همچون «Reels» و «Shop» به صفحه اصلی دنبال جذب کاربران بیشتر و جلب رضایت کاربران فعلی است. مردادماه امسال اینستاگرام قابلیت Reels را در بیش از ۵۰ کشور در رقابت با تیکتاک منتشر کرد. این قابلیت در دسترس کاربران اندرویدی و iOS قرار دارد.
یکی از تفاوتهای اصلی Reels با استوری این است که امکانات بیشتری در ویرایش ویدئوها ارائه میدهد و فیلترها و افکتهای متنوعی دارد. کاربران میتوانند ویدئوهای منتشر شده از طریق ویژگی Reels را در فید یا استوری برای دوستان خود به نمایش بگذارند. لازم به ذکر است که این قابلیت کاملا داخل اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده و نیازی به نصب برنامه جداگانه ندارد.
قابلیت Shop هم به کسب و کارها کمک می کند تا توجه دنبال کنندگان را به محصولات خود جلب کرده و مشتری جدید به دست آورند. کاربران نیز میتوانند با تب Shop محصولات مورد نیاز خود را در اینستاگرام پیدا کنند.با چنین رویکردهایی اینستاگرام در تلاش است تا کاربران به سراغ سایر شبکههای اجتماعی نروند و بتوانند با استفاده از قابلیتهای جدید این شبکه اجتماعی نیازهای کاربران را مرتفع سازند.
فیسبوک اعلام کرده که در تلاش است تا از طریق قابلیتهایی مانند Shop مشتریان وفادار برای صاحبان کسب و کار ایجاد کند. اگر مشتریان به راحتی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینستاگرام جستجو، مشاهده و درنهایت خرید کنند، به مشتریان دائمی برای کسب و کارها تبدیل خواهند شد.
بهروزرسانی جدید اینستاگرام به مرور در دسترس کاربران کشورهای مختلف قرار میگیرد. برای در اختیار داشتن ویژگیهای جدید لازم است کاربران آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کنند.
پاسخ ها