دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

گوگل از بهار آینده سرعت لود سایت و تجربه کاربری را در رتبه بندی نتایج جستجو اعمال می کند

گوگل از بهار آینده سرعت لود سایت و تجربه کاربری را در رتبه‌بندی نتایج جستجو اعمال می‌کند

چندین ماه پیش گوگل اعلام کرد که در آینده سرعت صفحه و عواملی که روی تجربه نهایی کاربر تاثیر می‌گذارند، در رتبه‌بندی نتایج جستجوها لحاظ می‌شوند و این تغییرات از مه ۲۰۲۱ اعمال خواهند شد.

تیم کروم چندین ماه پیش از روش جدیدی برای ارزیابی سایت‌ها رونمایی کرد که عواملی مانند سرعت صفحه (زمان بارگذاری)، پاسخگویی (تعامل) و ثبات بصری را مدنظر قرار می‌دهد. برای مثال اگر به علت حرکت غیرمنتظره سایت در هنگام بارگذاری روی دکمه اشتباهی ضربه بزنید، از عدم ثبات بصری سایت خبر می‌دهد.

این موارد روی تجربه نهایی به خصوص روی گوشی‌های هوشمند تاثیر می‌گذارند و تصویری جامع از کیفیت تجربه کاربری روی صفحه وب را ارائه می‌کنند. از مه ۲۰۲۱، این سه معیار عملکردی به نحوه رتبه‌بندی نتایج جستجوها اضافه می‌شوند.

از زمان راه‌اندازی، صاحبان سایت‌ها به سمت استفاده از «Core Web Vitals» حرکت کرده‌اند:

«در چندین ماه گذشته، بطور متوسط شاهد افزایش ۷۰ درصدی ارتباط کاربران با «Lighthouse» و «Page Speed Insights» بوده‌ایم و بسیاری از صاحبان سایت‌ها از گزارش Core Web Vitals کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی فرصت‌هایی جهت بهبود استفاده می‌کنند.»

رتبه‌بندی نتایج جستجوها

برای برجسته کردن صفحات با عملکرد بهینه، گوگل در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش شاخص بصری است که صفحات با تجربه کاربری عالی را در نتایج جستجوها برجسته می‌کند. هنوز مشخص نشده که چه طراحی می‌تواند مدنظر این شاخص قرار بگیرد، اما آزمایش آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود و در صورت موفقیت، در کنار تغییرات اصلی راه‌اندازی خواهد شد:

«ما باور داریم که ارائه اطلاعات درباره کیفیت تجربه کاربری صفحات، به کاربران در انتخاب نتایج جستجوها کمک می‌کند.»

به همین ترتیب، در هنگام رتبه‌بندی محتوای خبری در «Top Stories» معیارهای سرعت صفحه نیز لحاظ می‌شوند. این تغییرات نیز از مه سال آینده میلادی اعمال خواهند شد. به عنوان بخشی از این تغییر، گوگل دیگر نیازی به نمایش نسخه AMP سایت‌ها نخواهد داشت.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋