دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اهدای جایزه ۲۵ هزار دلاری به نوجوان ۱۴ ساله برای کشفی که می تواند به درمان کرونا منجر شود

اهدای جایزه ۲۵ هزار دلاری به نوجوان ۱۴ ساله برای کشفی که می‌تواند به درمان کرونا منجر شود

«آنیکا چبرولو» دانش آموز 14 ساله تگزاسی، با ارائه راهکاری بالقوه‌ برای درمان «کووید-19»، لقب «دانشمند برگزیده جوان» را در مسابقات «3M Young Scientist Challenge» از آن خود کرد و موفق به دریافت جایزه 25 هزار دلاری شد.

همانطور که دانشمندان در سراسر جهان به دنبال یافتن راه درمانی برای ویروس کرونا هستند، دختر جوان 14 ساله نیز توانست با ساختن مولکولی که به صورت انتخابی با پروتئین اسپایک ویروس «SARS-CoV-2» پیوند برقرار کرده و باعث از بین رفتن ویروس می‌شود، گامی در مسیر درمان کرونا بردارد.

مولکولی که آنیکا ساخته می‌تواند با پروتئین ویروس «SARS-CoV-2» کووید 19 پیوند جدیدی برقرار کند و باعث ناکارآمدی ویروس شود. آنیکا علاقه‌مند است که روند تحقیقاتش در این حوزه ادامه پیدا کند و وی بتواند با کمک ویروس شناسان و دانشمندان، به بررسی مولکول ادامه دهد.

اهدای جایزه ۲۵ هزار دلاری به نوجوان ۱۴ ساله برای کشفی که می‌تواند به درمان کرونا منجر شود

آنیکا چبرولو، دختر هندی-آمریکایی، در حال حاضر در کلاس هشتم مشغول به تحصیل است. ابتدا وی قصد داشت از طریق شناسایی پیوند مولکولی با پروتئین ویروس آنفولانزا به درمانی برای این بیماری در فصل زمستان دست پیدا کند. آنیکا زمان زیادی را صرف تحقیق روی بیماری‌های اپیدمی و ویروس‌های مختلف کرده است. پس از همه گیری کرونا، آنیکا تصمیم گرفت به جای بررسی آنفولانزا، روی بررسی راهکاری برای درمان بیماری کرونا تحقیق کند.

دکتر «سیندی ماس» از داوران مسابقه معتقد است:

«آنیکا ذهنی کنجکاو دارد. تحقیقاتش بسیار جامع و کامل بود و پایگا‌ه‌های اطلاعاتی بسیاری را مورد بررسی قرار داده بود. آنیکا، همچنین درک درستی از فرآیند کار دارد و از این استعداد خود در جهت بهتر شدن جهان کمک گرفته است که بسیار امیدوارکننده است.»

آنیکا، جایزه دانشمند برگزیده جوان را از آن خود کرده است؛ ولی خودش معتقد است که هنوز راه زیادی برای پیمودن دارد. هدف بعدی آنیکا این است که در كنار دانشمندان و محققان به یافتن راهکارهایی برای كنترل بیماری و مرگ و میرمشغول شود.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋