مایکروسافت به عنوان بخشی از تلاش خود برای تغییر نام تجاری و اضافه کردن نام برند به خدمات و سرویسهای خود، نام موتور جستجوی «بینگ» را به «مایکروسافت بینگ» تغییر داد.
با وجودی که به نظر میرسد برای کاربران سادهتر باشد نام موتور جستجو را به صورت تک کلمهای به زبان بیاورند، ولی ردموندیها تصمیم گرفتند که نام جدیدی برای بینگ انتخاب کنند و این موضوع را به صورت رسمی از طریق انتشار پستی اطلاع رسانی کردند.
مایکروسافت در مورد علت تغییر نام و اضافه کردن کلمه مایکروسافت به ابتدای نام موتور جستجو توضیحی نداده است و فقط اعلام کرده که اضافه شدن نام برند به ابتدای اسم موتور جستجو «یکپارچه سازی و ادغام موتور جستجو در خانواده مایکروسافت» را نشان میدهد.
با مراجعه به وبسایت بینگ، لوگو مایکروسافت بینگ در قسمت بالای صفحه دیده میشود. طی ماههای اخیر مایکروسافت طراحیهای مختلفی از لوگو موتور جستجوی بینگ را مورد بررسی قرار داده و حتی برخی از طرحها به صورت موقت در وبسایت بینگ رویت شدهاند.
بهعلاوه در سالهای اخیر، مایکروسافت نام برند خود را به برخی دیگر از سرویسهایش نیز اضافه کرده است. برای مثال،«Windows Store« به «Microsoft Store» و «Office 365» نیز به «Microsoft 365» تغییر نام داشتهاند.
مایکروسافت اج و مایکروسافت تیمز نیز نام برند ردموندیها را با خود به همراه دارند. در این میان، سرفیس و ایکس باکس تا حدی از قافله نامگذاری مایکروسافت عقب ماندهاند. باید ببینیم آیا ممکن است مایکروسافت تغییری در نام آنها نیز ایجاد کند یا خیر.
حال باید ببینیم مایکروسافت چه برنامههای دیگری را در محصولات و خدمات خود دنبال میکند. باید ببینیم ردموندیها با این تغییرات چه هدفی را دنبال میکنند و واکنش کاربران به چنین تغییراتی چه خواهد بود؟ آیا تغییرات میتواند در میزان رضایت کاربران در استفاده از موتور جستجوی بینگ تغییری ایجاد کند؟ آیا ممکن است چنین تغییراتی سرآغاز بهینهسازی موتور جستجو باشد یا خیر.
پاسخ ها