مایکروسافت اعلام کرده در حال بررسی قطعی احراز هویت آفیس ۳۶۵ است که از دسترسی کاربران به برخی سرویسهای محبوب این کمپانی مانند آفیس و اوتلوک جلوگیری میکند.
طبق اعلام این شرکت، این مشکل از چندین ساعت پیش برای بیشتر کاربران در سراسر جهان دردسر ایجاد کرده و احتمالا برخی کاربران دولتی نیز قادر به دسترسی به این سرویسها نباشند. مایکروسافت در چندین توییت اعلام کرد که در حال تلاش برای رفع این مشکل است، اما به علت اینکه نتوانسته آن را برطرف کند، مجبور به حذف تغییرات شد.
اقدام بعدی این کمپانی، هدایت ترافیک کاربران به یک زیرساخت جایگزین بود تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند. این راهکار مایکروسافت موثر واقع شده و بهبودهایی در چندین سرویس آن رخ داده است. با وجود چنین موضوعی، مایکروسافت همچنان به تحقیقات در این زمینه ادامه میدهد.
اگرچه این غول دنیای فناوری دست به چنین اقدامی زده و کاربران دوباره به سرویسهای آن دسترسی پیدا کردهاند، اما برخی از آنها در ایالات متحده آمریکا و همچنین استرالیا هنوز نمیتوانند به سرویسهای آنلاین دسترسی پیدا کنند و قادر به استفاده از آنها نیستند.
این قطعی هم اکنون برای شماری از کاربران ادامه دارد. در چندین ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد، با این حال شاید اعلام علت چنین مشکلی چندین روز طول بکشد. این کمپانی اعلام کرده که شمار بالایی از کاربران به این سرویسها دسترسی دارند، اما هنوز برخی از آنها در آمریکای شمالی نمیتوانند از آنها استفاده کنند که این شرکت قدمهای بعدی برای رفع مشکلات آنها را بررسی میکند.
علاوه بر سرویسهای آفیس، تیمز و اوتلوک، سرویس «Azure Active Directory» نیز با مشکل مواجه شده بود که کاربران هم اکنون باید شاهد رفع آن باشند.
طبق گفته سخنگوی مایکروسافت هنوز نشانهای مبنی بر اینکه چنین قطعی نتیجه اقدامات مخرب بوده، وجود ندارد و سرویسهای این کمپانی مورد حمله قرار نگرفتهاند که البته شاید در آینده چنین موضوعی تغییر کند.
پاسخ ها