لینکدین اخیرا اعلام کرده که بزودی شاهد ظاهری جدید برای این شبکه اجتماعی کسبوکار محور خواهیم بود و از سوی دیگر باید منتظر قابلیتهای پیامرسانی و همینطور استوریهایی باشیم که به کاربران اجازه میدهند تصاویر و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارند که بعد از یک روز، ناپدید میشوند.
لینکدین در برخی از کشورها مانند برزیل، استرالیا، فرانسه و هلند مشغول آزمایش استوریها بوده است. این کمپانی حالا میگوید برای عرضه استوریها در ایالات متحده و کانادا نیز آماده است و بعد از یک هفته، این ابزار را در اختیار کاربران سراسر جهان میگذارد. به این ترتیب، حالا مشخص شده که لینکدین هم مثل دیگر شبکههای اجتماعی، میخواهد تمرکزی دوچندان روی تولید محتویات ویدیویی در پلتفرم خود داشته باشد.
پیامرسان اسنپچت نخستین اپلیکیشنی بود که قابلیت استوریها را در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران قرار داد. بعد از این، دیگر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، یوتوب و توییتر هم ورژنهای خاص خود از استوریها را ساختهاند. پینترست هم روز چهارشنبه اخیر گفت در حال تست ابزار استوری مخصوص به خودش است که به کاربران اجازه میدهد موزیک و متن را به ویدیوها و تصاویر اضافه کنند. اما استوریهای پینترست که Story Pins نامیده میشوند، بعد از ۲۴ ساعت محو نخواهند شد.
لینکدین میگوید آن دسته از کاربرانش که قادر به تست استوریها بودهاند، از این قابلیت برای ساخت تصویر و ویدیو از دفاتر خانگی خود، صحبت درباره فرصتهای شغلی و همینطور اینکه هنگام کار یا اوقات فراغت خود چه میکنند کردهاند. استوریهای لینکدین در هر روز سوالی جدید از کاربران میپرسند، مثلا اینکه در روزهای کاری چه میکنند یا در روزهای مرخصی، چطور انرژی خود را بازمیگردانند. امکان افزودن استیکر هم به استوریها اضافه شده است.
لیز لی، مدیر محصولات لینکدین عقیده دارد که «استوریها به کاربران این آزادی را میدهند که محتویاتی واقعیتر از خود به اشتراک بگذارند». البته که افزایش استفاده از قابلیت استوری در شبکههای اجتماعی، چالشهای خود را نیز به همراه داشته، زیرا از هر ابزار جدید میتوان برای اشتراکگذاری اطلاعات کذب، نفرت پراکنی یا نشر محتویات توهینآمیز استفاده کرد. مدیران محتوایی که بر تصاویر و ویدیوهای داخل استوریها نظارت دارند نیز باید سریع عمل کنند، چرا که پستها ظرف ۲۴ ساعت محو میشوند.
از سوی دیگر اما استوریها میتوانند عاملی برای ترغیب مردم به انتشار پستهای بیشتر در شبکههای اجتماعی باشند، زیرا کاربران میدانند این محتویات برای همیشه در پروفایلشان باقی نمیماند. افزایش درگیری مخاطبان با استوریها نیز به شبکههای اجتماعی کمک میکند تا قادر به فروش تبلیغات بیشتر باشند.
اما از استوریها که بگذریم، لینکدین قصد دارد از ظاهری جدید برای شبکه اجتماعی خود رونمایی کند که استفاده از سایت و اپلیکیشن لینکدین را برای ۷۰۰ میلیون کاربرش آسانتر خواهد کرد. این طراحی جدید، شامل فضای سفید بیشتری خواهد بود، به مراتب سادهتر است و بسیار مدرنتر ظاهر میشود. نکته جالبتر هم اینست که طراحی جدید استفاده کمتری از رنگ آبی کرده که رنگ نمادین لینکدین بوده است. کاربران ضمنا میتوانند از نوار جستجو برای یافتن گروهها، محتویات و رویدادهای مختلف نیز استفاده کنند.
برای ترغیب هرچه بیشتر کاربران به استفاده از ابزارهای موجود در شبکه اجتماعی، لینکدین به سراغ یک پیامرسان داخلی هم رفته است. کاربارن میتوانند پیامهای مختلف را به صورت گروهی انتخاب کرده و آنها را آرشیو یا حذف کنند. از سوی دیگر میتوان به پیامهای ارسال شده را ادیت یا حذف کرد و به پیامهای دیگران با یک اموجی واکنش نشان داد. در آخر باید افزود که پیامرسان لینکدین شامل آیکنهایی برای سرویسهای کنفرانس ویدیویی مختلف مانند بلو جینز، زوم و اسکایپ خواهد بود تا کاربران با فشردن تنها یک دکمه، قادر به آغاز چت ویدیویی باشند.
پاسخ ها