دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

سنای آمریکا مدیران عامل گوگل، فیسبوک و توییتر را به جلسه دادرسی دعوت کرد

سنای آمریکا مدیران عامل گوگل، فیسبوک و توییتر را به جلسه دادرسی دعوت کرد

با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظارت بر عملکرد شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته است. در همین راستا، «کمیته تجارت سنای آمریکا» از مدیران عامل گوگل، فیسبوک و توییتر خواسته تا روز پنجشنبه مورخ 10مهرماه (اول اکتبر) برای بیان پاره‌ای از توضیحات و به عنوان مطلع، در جلسه دادرسی حاضر شوند.

در صورت عدم حضور مدیران عامل بزرگترین پلتفرم‌های آمریکا در جلسه دادرسی، احتمال احضار رسمی آنها وجود دارد. این جلسه دادرسی به اصلاحات «بند 230 قانون ارتباطات آمریکا» مربوط می‌شود.

براساس بند 230 قانون ارتباطات آمریکا مصوب 1996، شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلتفرم، مسئول محتوای منتشر شده از سوی کاربران خود نیستند اما می‌توانند در صورت لزوم، برخی پست‌های مستهجن یا ترویج کننده خشونت را حذف کنند. ترامپ، در فرمان اجرایی خواستار تغییر این بند قانونی شد و شبکه‌های اجتماعی را مسئول انتشار پست‌های نامناسب می‌داند.

مارک زاکربرگ مخالف برچسب گذاری توییت های ترامپ است

شرکت‌های فیسبوک، توییتر و گوگل، نسبت به فرمان اجرایی ترامپ واکنش نشان داده و آن را مخالف اصل آزادی بیان می‌دانند. جلسه دادرسی مذکور، در ادامه‌ همین تنش‌ها و اختلاف نظرها قرار است تشکیل شود.

کمیته تجارت سنای آمریکا، تحقیقات مختلفی در مورد سوگیری متعصبانه و ضد محافظه کارانه فیسبوک آغاز کرده و به دنبال رسوایی به وجود آمده در قضیه کمبریج آنالیتیکا، «مارک زاکربرگ» را مستقیما زیر سوال برده است. جلسات دادرسی اخیر به رفتارهای ضد رقابتی شرکت‌های فناوری رسیدگی می‌کند و به مسائل ضد انحصار طلبی نیز می‌پردازد.

تغییرات مربوط به بند 230 قانون ارتباطات آمریکا، به موضوعی پر چالش تبدیل شده و موافقان و مخالفان متعددی دارد. سناتور «جاش هاولی» با ارائه لایحه جدیدی، پلتفرم‌ها را در موارد خاصی از شمول بند 230 قانون خارج می‌کند. از طرفی این تغییرات موافقانی نیز دارد و باید ببینیم در نهایت، موضوع به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

مرداد ماه امسال نیز، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مدیر عامل گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک به مخدوش کردن فضای رقابت متهم شدند. کمیته ضد انحصار کنگره ایالات متحده مدعی است این شرکت‌ها مانع فعالیت شرکت‌های رقیب کوچک بازار می‌شوند و بخش بزرگی از بازار را در دست گرفته‌اند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋