دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

IBM قدرت کامپیوتر کوانتومی خود را دو برابر کرد؛ دستیابی به حجم کوانتومی ۶۴

IBM قدرت کامپیوتر کوانتومی خود را دو برابر کرد؛ دستیابی به حجم کوانتومی ۶۴

IBM با استفاده از یک سیستم با ۲۷ کیوبیت و رسیدن به حجم کوانتومی ۶۴ که دو برابر سیستم ۲۸ کیوبیتی آن محسوب می‌شود، به یک دستاورد بزرگ در زمینه رایانش کوانتومی دست پیدا کرد.

حجم کوانتومی معیاری برای نمایش قدرت کامپیوترهای کوانتومی محسوب می‌شود و طول و پیچیدگی مدارهای کوانتومی را اندازه‌گیری می‌کند. نزدیک به دو ماه پیش شرکت «هانی‌ول» توانسته بود به چنین موفقیتی دست پیدا کند و با استفاده از یک سیستم ۶ کیوبیتی، حجم کوانتومی ۶۴ را تجربه کند.

IBM توانسته بود در ژانویه سال جاری میلادی به حجم کوانتومی ۳۲ بیت دست پیدا کند. به گفته این کمپانی، دستیابی به این موفقیت توسط تکنیک‌های نرم افزاری و سخت افزاری جدید امکان‌پذیر شده است. این تکنیک‌ها هم اکنون درون «IBM Q Network»، شبکه طراحی شده توسط توسعه‌دهندگان و فعالان این صنعت برای پیشرفت در حوزه رایانش کوانتومی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این غول دنیای فناوری به این موضوع اشاره داشته که با مجموعه‌ای از تکنیک‌ها توانسته از سخت افزار برای اجرای بهینه مدارهای حجم کوانتومی استفاده کند. طبق گفته IBM، این روش‌ها می‌توانند عملکرد تمام مدارهای کوانتومی روی همه سیستم‌های کوانتومی این کمپانی را بهبود دهند. این تکنیک‌ها برای سرویس‌های کلود IBM و همچنین کیت توسعه نرم افزار متن باز آن، «Qiskit» ارائه خواهند شد.

حجم کوانتومی

«جی گامبتا»، معاون بخش کوانتومی IBM در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«ما همواره راه‌های جدیدی برای افزایش عملکرد سیستم‌های خود پیدا می‌کنیم تا قادر به اجرای مدارهای کوانتومی بزرگتر و پیچیده‌تر باشیم و همچنین سریعتر به برتری کوانتومی دست پیدا کنیم. رویکرد فول استک IBM راهی منحصر به فرد برای توسعه برنامه‌های مطلع از سخت افزار، الگوریتم‌ها و مدارها ایجاد می‌کند که تمام آن‌ها روی وسیع‌ترین و قدرتمندترین سخت افزار کوانتومی در صنعت اجرا می‌شوند.»

IBM در طول ۴ سال گذشته ۲۸ کامپیوتر کوانتومی برای سرویس IBM Cloud ارائه کرده که ۸ سیستم از حجمی کوانتومی ۳۲ بهره می‌برند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋