کدهای QR به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شدند و هم اکنون کاربران میتوانند برای حساب خود کد ایجاد کنند که توسط تمام اپهای دوربین قابل اسکن است.
این ویژگی اولین بار سال گذشته میلادی در کشور ژاپن راهاندازی شد. توسط این قابلیت کسب و کارها میتوانند کد QR خود را پرینت کرده و در مقابل مشتری قرار دهند، سپس کاربران با اسکن این کد به حساب اینستاگرام آنها دسترسی پیدا خواهند کرد. با دسترسی به حساب، کاربران میتوانند ساعات کار را مشاهده کنند، اجناس مورد نظر خود را بخرند یا اینکه تنها آن را دنبال کنند.
برای تولید کد QR باید به منوی تنظیمات در پروفایل خود بروید و گزینه کد QR را لمس کنید. شاید هنوز در این بخش شاهد قرارگیری «نیم تگ» باشید، اما در نهایت تبدیل به کد QR خواهد شد. پس از تولید این کد، میتوانید آن را ذخیره کرده یا تصویر آن را به اشتراک بگذارید.
در گذشته این شبکه اجتماعی سیستم مشابهی را برای اپلیکیشن خود با نام نیم تگ درنظر گرفته بود که کدهای شبیه QR محسوب میشوند، با این حال تنها با دوربین اینستاگرام میتوان آنها را اسکن کرد. حالا با راهاندازی کد QR، نیم تگ کارایی خود را از دست خواهد داد.
تا به امروز چندین شرکت از سیستم مشابه QR در اپهای خود استفاده کردهاند که برای مثال میتوان به توییتر، فیسبوک، اسنپچت و اسپاتیفای اشاره کرد که البته تنها توییتر از کدهای QR واقعی پشتیبانی میکند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، استفاده اینستاگرام از سیستم QR استاندارد چندان عجیب نیست.
رستورانها کد QR خود را داخل منوی فیزیکی قرار میدهند و سایر کسب و کارها نیز از مردم درخواست میکنند برای دسترسی به وبسایت آنها، کد QR را اسکن کنند. در حالی که نیم تگ نیز کارایی مشابهی دارد، سیستم جدید امکان استفاده از تمام اپهای دوربین را برای کاربران فراهم میکند.
پاسخ ها