دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

IBM از پردازنده Power10 رونمایی کرد؛ بازدهی ۳ برابری نسبت به نسل قبل

IBM از پردازنده Power10 رونمایی کرد؛ بازدهی ۳ برابری نسبت به نسل قبل

شرکت IBM در کنفرانس «Hot Chips» امسال که به صورت مجازی برگزار شد، از پردازنده Power10 با سه برابر بهره‌وری بیشتر نسبت به Power9 رونمایی کرد.

IBM بیش از ۵ سال مشغول طراحی این پردازنده بود و تبدیل به اولین پردازنده تجاری ۷ نانومتری این کمپانی شده است. در سال ۲۰۱۵ شرکت IBM به همراه سامسونگ و دیگر اعضای بخش تحقیقاتی IBM با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری اولین نمونه آزمایشی این چیپ را تولید کردند.

پردازنده Power10 در پیکربندی‌های مختلف از راه می‌رسد و در حالی که مشخصات کامل آن هنوز اعلام نشده، بالاترین ماژول با یک چیپ حداکثر ۱۵ هسته SMT8 خواهد داشت و ماژول مجهز به دو چیپ نیز حداکثر از ۳۰ هسته بهره می‌برد.

علاوه بر مصرف انرژی بهینه‌تر، این چیپ به علت هسته‌های AES جدید و بهبودهایی مانند پشتیبانی از تکنیک‌های رمزنگاری هم‌ریختی، از حافظه رمزگذاری سخت افزاری با ۴۰ درصد سرعت بالاتر در رمزنگاری بهره می‌برد. این تراشه به گونه‌ای طراحی شده تا قادر به محافظت سخت افزاری باشد و همچنین از قابلیت‌های جداسازی و بهینه‌سازی از طریق فریمور نیز بهره می‌برد.

پردازنده Power10

پردازنده Power10 به قابلیت کنترل رجیستر اجرایی پویا مجهز شده که کاربران با استفاده از آن قادر به طراحی اپلیکیشن‌های مقاوم در برابر حملات خواهند بود که البته چنین ویژگی کاهش بسیار کم عملکرد را در پی دارد. به گفته IBM، این چیپ از ویژگی با نام «تلقین حافظه» بهره می‌برد که امکان اشتراک حافظه میان سیستم‌های مختلف را فراهم می‌کند.

این پردازنده در زمینه فعالیت‌های هوش مصنوعی نیز بهبودهای چشمگیری پیدا کرده و سازنده آن ادعا کرده که در این بخش ۱۰ تا ۲۰ برابر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده Power9 خواهد داشت. این محصول جدید IBM باعث می‌شود مصرف دیتاسنترها و همچنین هزینه آن‌ها کاهش پیدا کند، در حالی که می‌توانند از کلود هیبریدی نیز استفاده کنند.

پردازنده Power10

سامسونگ وظیفه تولید این پردازنده را برعهده دارد و در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. مانند پردازنده‌های قبلی خانواده Power، شرکت‌های دیگر می‌توانند مجوز Power10 را دریافت کرده و آن را اصلاح کنند.

IBM در سال ۲۰۱۶ از پردازنده Power9 با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری FinFET رونمایی و آن را در نسخه‌های مختلف با ۱۲ و ۲۴ هسته وارد بازار کرد. این پردازنده به همراه GPU انویدیا تسلا در یکی از قدرتمندترین ابررایانه‌ها جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋