نشریه بازفید گزارشی منتشر کرده که نشان میدهد در دو ماه گذشته الگوریتم های اینستاگرام به شکل کاملا محسوسی در راستای ترویج و تبلیغ محتوای تولید شده توسط کمپین انتخاباتی ترامپ عمل کرده اند.
این الگوریتم ها نه تنها در جستجوی تگ ها بیشتر محتواهای مربوط به دونالد ترامپ را نمایش داده اند، بلکه آن محتواها بیش از اندازه هم مثبت بوده اند و هیچ نکته منفی در آنها دیده نمی شده.
برای مثال با جستجوی تگ JoeBiden حدودا ۳۹۰ هزار نتیجه برای شما نمایش داده می شود که بخش زیادی از آنها نیز توسط کمپین انتخاباتی ترامپ منتشر شده اند و محتوایشان بیشتر به هواداری از ترامپ مربوط می شود. حال اگر تگ DonaldTrump را در اینستاگرام سرچ کنید با ۷ میلیون ریزالت روبرو می شوید که تقریبا فاقد محتواهای حاوی نکات منفی علیه ترامپ هستند.
این باگ نخستین بار مورد توجه بانیان پروژه شفافیت تکنولوژی قرار گرفت و آنها باور دارند که دست کم از دو ماه پیش وجود داشته است.
به گفته کتی پل مدیر پروژه شفافیت تکنولوژی:
آنچه ما در رابطه با هشتگ های مرتبط با بایدن دیده ایم این است که محتواهای به نمایش درآمده بیشتر تند و انتقادی بوده اند و منافع دونالد ترامپ را تامین می کردند.
یکی از سخنگویان اینستاگرام از این مشکل با نام «باگ» یاد کرد و خاطرنشان نمود که دیگر هشتگ های غیرسیاسی هم ظاهرا تحت تاثیر این باگ قرار گرفته اند.
او ادامه داد:
به خاطر یک مشکل فنی تعدادی از هشتگ ها محتوای مربوط را نمایش نمی دادند که ما فعلا این قابلیت را غیرفعال کرده ایم.
گفتنی است کمپین بایدن فعلا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اما یکی از سخنگویان ترامپ از این باگ به نام نمونه روشنی از تفکرات منفی علیه محافظه کاران در شبکه های اجتماعی یاد کرد!
اینستاگرام هنوز توضیحی در رابطه با منبع این باگ ارائه نکرده و نمی دانیم چرا این مشکل فقط برای برخی هشتگ های خاص وجود داشته. و نکته پایانی اینکه مشخص نیست این باگ دقیقا از چه زمانی وجود داشته است.
پاسخ ها