دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

نیوزیلند اولین سیستم انتقال بی سیم برق به فواصل دوردست را آزمایش می کند

نیوزیلند اولین سیستم انتقال بی‌سیم برق به فواصل دوردست را آزمایش می‌کند

یک استارتاپ نیوزیلندی دستگاهی را توسعه داده که بوسیله آن می‌توان برق را بدون نیاز به استفاده از سیم‌های مسی به شکل امن به فواصل دور ارسال کرد. این استارتاپ در همکاری با دومین توزیع کننده بزرگ برق در نیوزیلند به دنبال بهره برداری تجاری از این فناوری است.

Powerco، دومین توزیع کننده بزرگ برق در نیوزیلند با سرمایه گذاری در استارتاپ Emrod به دنبال بهره برداری تجاری از فناوری انتقال بیسیم برق است. این فناوری قادر است حجم بالای برق را بین دو رله (Relay) که راستای دید هم هستند انتقال دهد. به گفته Powerco از این فناوری می‌توان برای برق رسانی به مناطق دور افتاده و صعب العبور استفاده کرد.

Emrod نمونه اولیه دستگاه انتقال بیسیم برق را تا ماه اکتبر به Powerco تحویل خواهد داد و پس از انجام آزمایشات مختلف در محیط آزمایشگاه، آزمایش‌های میدانی شروع خواهند شد. به گفته سازنده نمونه اولیه این دستگاه توانایی انتقال «تنها چند کیلووات» برق را داشته اما به آسانی مقیاس پذیر است. به گفته این شرکت این سیستم قادر به ارسال «۱۰۰ برابر برق بیشتر به فواصل بسیار دور» را داشته و از لحاظ ظرفیت انتقال با راهکارهای سیمی فعلی قابل مقایسه است.

نیوزیلند اولین سیستم انتقال بی‌سیم برق به فواصل دوردست را آزمایش می‌کند

سیستم یاد شده از آنتن انتقال، چندین رله و آنتن تبدیل انرژی مایکروویو به برق (Rectenna) برای انتقال بیسیم الکتریسیته استفاده کرده و پرتوهای آن از محدوده علمی و پزشکی طیف امواج رادیویی استفاده می‌کنند که شامل فرکانس‌های وای فای و بلوتوث می‌شود. در این روش برق مستقیماً بین دو نقطه انتقال داده شده و یک لیزر کم قدرت که همانند سپر محافظتی عمل می‌کند، جریان را پیش از ورود موانع مختلف مثل پرنده، پهپاد و غیره به سرعت قطع می‌کند.

شرکت Emrod می‌گوید فناوری این شرکت در تمام شرایط آب و هوایی از جمله بارانی و مه آلود قابل استفاده بوده و فاصله انتقال برق تنها به قرارگیری رله‌ها در خط دید بستگی دارد، بنابراین این روش پتانسیل ارسال برق به هزاران کیلومتر دورتر با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه زیرساخت‌های سیمی و هزینه تعمیر و نگهداری و تأثیرات مخرب آنها بر محیط زیست دارد.

انتظار می‌رود شرکت Emrod در آینده نزدیک اطلاعت بیشتری را درمورد بازدهی، اندازه، شکل و وضعیت نمونه اولیه دستگاه انتقال برق بیسیم خود منتشر کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋