ورود به بازاری که کمپانیهای بزرگ در آن حکمرانی میکنند، چالشبرانگیز است، اما اگر با قوانین بازار آشنایی داشته باشید و بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید، موقعیت خود را بهبود میدهید.
اگر به تازگی یک استارتاپ راهاندازی کردهاید و نمیدانید چگونه میتوانید در بازار به فعالیت خود ادامه دهید و با کمپانیهای بزرگ به رقابت بپردازید، در ادامه این مطلب با دیجیتال همراه باشید.
چرا باید مشتریان برند شما را انتخاب کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید چه محصول یا سرویسی را ارائه میدهید و چه کسانی مشتریان آن هستند. اگر نتوانید در کسب و کار خود یک ویژگی فوق العاده پیدا کنید، مشتریان نیز نمیتوانند چنین کاری را انجام دهند. شما باید به جایگاه دقیقی در بازار دست پیدا کنید که میتواند برای شرکتهای کوچک سخت باشد، اما برای شروع به چند نکته زیر توجه کنید:
زمانی که میخواهید با کمپانیهای بزرگ رقابت کنید، قصهگویی خوب یک ضرورت است. داستانهایی را بگویید که تاثیرگذار و جذاب هستند و میتوانند مشتریان را به سوی استارتاپ شما جذب کنند. با خلاقیت و یک داستان خوب میتوانید برند خود را برجسته کنید. در این میان میتوان به استارتاپ «Dollar Shave Club» اشاره کرد که از قدرت قصه گویی برای ساخت یک تبلیغ بهره برد که نتیجهاش، بازدید ۲۶ میلیون باری آن و ۱۲ هزار سفارش در ۴۸ ساعت اول راهاندازی آن بود.
سعی کنید متقاعدکننده باشید. شما باید کاملا عاشق کار خود باشید تا دیگران نیز به آن علاقهمند شوند. داستان خود را با عشق بگویید، محصول خود را با اشتیاق تبلیغ کنید و به آن افتخار کنید. با این کار نه تنها مشتریان را جذب خود میکنید، بلکه سرمایهگذاران نیز بیشتر از کسب و کار شما حمایت خواهند کرد.
گوشیهای هوشمند اهمیت بسیار بالایی در دنیای امروزی دارند و شرکتهای کوچک باید با سرعت بالاتری نسبت به کمپانیهای بزرگ با جدیدترین فناوریها سازگار شوند. با توجه به این موضوع، یک برنامه موبایل یا وب اپلیکیشن هوشمند و جذاب توسعه دهید. اپها محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند و به همین علت میتوانید از چنین موقعیتی به نفع خود استفاده کنید.
شما میتوانید با یک اپلیکیشن خوب، خدمات فوق العادهای به مشتریان ارائه دهید و علاوه بر این، میتوانید با آنها در ارتباط باشید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که توسط یک اپلیکیشن موبایل خوب میتوانید از راه تبلیغات درآمدزایی کنید.
در بسیاری از فیلمها دیدهایم که افراد ضعیف به جنگ رقبای قدرتمند خود میروند و در نهایت نیز پیروز میشوند. در دنیای مدرن، افراد این افراد شانس بیشتری برای جلب نظر مردم دارند. دانشکده تجارت هاروارد به دو موردی اشاره کرده که میتوانند به افراد به ظاهر شکست خورده برای پیروزی کمک کنند:
در هر زمینهای که فعالیت میکنید، خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید. زمانی که مشتریان احساس کنند به فکر آنها هستند، نه تنها دوباره به سراغ کسب و کار شما خواهند آمد، بلکه آن را به دیگران نیز پیشنهاد خواهند کرد. برای ایجاد چنین حسی میتوانید چندین کار انجام دهید:
فرقی نمیکند از چه استراتژی آنلاینی استفاده میکنید، بازاریابی محتوا روی تمام بخشهای برنامه شما تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا باید در این بخش سرمایهگذاری کنید و میتوانید موارد زیر را انجام دهید:
بازاریابی محتوای مناسب میتواند یک راه تقریبا ارزان برای نمایش و تبلیغ برند شما باشد، البته چنین کاری برای استارتاپها ضروری است. یک استارتاپ میخواهد تخصص خود را نشان دهد و همچنین تبدیل به صدایی معتبر در صنعت شود.
رقابت با کمپانیهای بزرگ کار راحتی نیست، اما میتوانید آن را تبدیل به یک تجربه جذابتر کنید. برندهای بزرگ خلاقیت، ایدهها و شجاعت شما را ندارند. برای رسیدن به جایگاهی که به دنبال آن هستید، باید تلاش کنید و به علت حضور شرکتهای معتبر در حوزه موردنظر خود، دست از کار نکشید و تسلیم نشوید. بهترین توصیه به شما به عنوان مدیر یک استارتاپ این است: صبر نکنید، مردد نباشید و آن را انجام دهید.
پاسخ ها