دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اسپیس اکس ماهواره کره ای را در مدار قرار داد؛ بازیابی موفق دو سپر حرارتی برای اولین بار

اسپیس اکس ماهواره کره‌ای را در مدار قرار داد؛ بازیابی موفق دو سپر حرارتی برای اولین بار

اسپیس اکس پرتاب موفق دیگری را به نیابت از «لاکهید مارتین» برای کره جنوبی انجام داد. این شرکت اولین ماهواره مخابراتی نظامی کره به نام ANASIS-II را به منظور ارتقای امنیت ملی این کشور به فضا پرتاب کرد.

راکت فالکون ۹ ماهواره ANASIS-II را بامداد سه شنبه از دماغه کیپ کاناورال واقع در ایالت فلوریدا به فضا حمل کرد. نکته جالب اینکه اسپیس اکس در این مأموریت از بوستر مأموریت Demo-2 استفاده کرد که فضانوردان ناسا را کمتر از دو ماه قبل به ایستگاه فضایی بین المللی رساند.

این شرکت با تعمیر و آماده سازی بوستر مأموریت قبلی برای این مأموریت در کمتر از دو ماه، رکورد قبلی آماده سازی و تعمیر بوستر فالکون ۹ در کوتاه ترین زمان (۶۳ روز) را شکست. بوستری که در این مأموریت به کار رفت تنها ۵۱ روز صرف تعمیر و آماده سازی آن شد و رکورد فعلی را با فاصله تقریباً دو هفته شکست.

تصمیم اسپیس اکس به استفاده از بوستر مأموریت Demo-2، که بدون شرک مهم ترین مأموریت اسپیس اکس تا به امروز محسوب می‌شود، بسیار قابل توجه است. بوستر راکت نیز مدتی پس از پرتاب وارد جو زمین شد و مطابق برنامه روی کشتی فرود آمد و پنجاه و هفتمین فرود موفق بوستر را برای شرکت اسپیس اکس رقم زد.

اسپیس اکس حدوداً ۴۵ دقیقه پس از پرتاب، هر دو سپر حرارتی راکت فالکون ۹ را نیز برای اولین بار بازیابی کرد. سپرهای حرارتی از محموله در طول پرتاب محافظت کرده و پس از رسیدن راکت به مدار مورد نظر از آن جدا می‌شوند. ماهواره ANASIS-II نیز با موفقیت در مدار مورد نظر مستقر شد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋