did mana

did mana

راهنمای جامع اخذ مدرک ناتی برای ترجمه رسمی به زبان فارسی

 

مهاجرت به استرالیا، کشوری پیشرفته با فرصت‌های شغلی و زندگی ایده آل، آرزوی بسیاری از افراد است. اما در این مسیر، ارائه ترجمه رسمی و دقیق مدارک به زبان انگلیسی یا استرالیایی از الزامات اساسی به شمار می‌رود.

در این مطلب از دارالترجمه رسمی ناتی استرالیا ، به معرفی مدرک ناتی و راهنمای جامع اخذ آن برای ترجمه رسمی به زبان فارسی می‌پردازیم.

ناتي (NAATI) چیست؟

ناتي مخفف National Accreditation Authority for Translators and Interpreters به معنی "مرجع ملی اعتباربخشی مترجمان و مفسران" است. این سازمان، وظیفه ارزیابی و صدور گواهینامه برای مترجمان و مفسران در استرالیا را بر عهده دارد.

چرا به مدرک ناتی نیاز دارید؟

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، در بسیاری از موارد، مانند درخواست ویزا، ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، گواهی های پزشکی، مدارک هویتی و ... به مدرک ناتی احتیاج خواهید داشت.

دلایل متعددی برای اخذ مدرک ناتی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

ترجمه رسمی مدارک برای مهاجرت: همانطور که پیشتر گفته شد، ارائه ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی یا استرالیایی از الزامات اساسی برای مهاجرت به استرالیا است. در بسیاری از موارد، مانند درخواست ویزا، ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، گواهی های پزشکی، مدارک هویتی و ... به مدرک ناتی احتیاج خواهید داشت.

افزایش شانس اخذ ویزا: مدرک ناتی به عنوان سندی معتبر برای اثبات مهارت ترجمه شما در نظر گرفته می شود و می تواند امتیاز شما را برای اخذ ویزا افزایش دهد.

فرصت های شغلی: با داشتن مدرک ناتی می توانید در زمینه های مختلف ترجمه، مانند ترجمه مدارک، ترجمه همزمان، ترجمه متوالی و ... در استرالیا و سایر کشورهای جهان مشغول به کار شوید.

اعتبار بین المللی: مدرک ناتی در سراسر جهان به عنوان سندی معتبر برای اثبات مهارت ترجمه شما شناخته می شود و می توانید از آن برای ارائه به کارفرمایان، دانشگاه ها و سایر سازمان ها استفاده کنید.

ارتقای مهارت های زبانی: مطالعه و آمادگی برای آزمون ناتی به شما کمک می کند تا مهارت های زبانی خود را در هر دو زبان فارسی و انگلیسی یا استرالیایی به طور قابل توجهی ارتقا دهید.

کسب درآمد: ترجمه یکی از مشاغلی است که تقاضای زیادی برای آن در سراسر جهان وجود دارد. با داشتن مدرک ناتی می توانید از طریق ترجمه متون و اسناد به زبان های مختلف، درآمد کسب کنید.

برای ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی به دارالترجمه رسمی اسپانیایی مراجعه کنید.

انواع آزمون های ناتی:

ناتي آزمون های مختلفی را برای سطوح مختلف مهارت در زبان های مختلف برگزار می کند. برای ترجمه رسمی به زبان فارسی، شما باید در آزمون ترجمه عمومی (General Translation Test) ناتی با زبان مبدا فارسی و زبان مقصد انگلیسی یا استرالیایی شرکت کنید.

سطوح قبولی در آزمون ناتی:

آزمون ترجمه عمومی ناتی در سه سطح پیشرفته (Advanced)، پیشرفته ارشد (Senior Advanced) و حرفه ای (Professional) برگزار می شود. برای ترجمه رسمی مدارک، نمره قبولی در هر دو بخش ترجمه کتبی و ترجمه شفاهی در سطح پیشرفته یا بالاتر الزامی است.

مراحل اخذ مدرک ناتی:

ثبت نام در آزمون: شما می توانید از طریق وب سایت رسمی ناتی به آدرس https://www.naati.com.au/ برای آزمون ثبت نام کنید.

آمادگی برای آزمون: منابع آموزشی مختلفی برای آمادگی آزمون ناتی وجود دارد. شما می توانید از کتاب های آموزشی، دوره های آنلاین و حضوری، و همچنین نمونه سوالات آزمون های قبلی استفاده کنید.

شرکت در آزمون: آزمون ناتی در مراکز مختلف در سراسر جهان برگزار می شود. شما باید در تاریخ و مرکز مورد نظر خود ثبت نام کنید.

دریافت نتیجه: نتایج آزمون ناتی معمولاً 4 تا 6 هفته پس از تاریخ برگزاری آزمون به صورت آنلاین اعلام می شود.

برای ترجمه مدارک به زبان آلمانی به دارالترجمه آلمانی دیدمانا مراجعه کنید.

مزایای اخذ مدرک ناتی:

اعتبار بین المللی: مدرک ناتی در سراسر جهان به عنوان سندی معتبر برای اثبات مهارت ترجمه شما شناخته می شود.

فرصت های شغلی: با داشتن مدرک ناتی می توانید در زمینه های مختلف ترجمه، مانند ترجمه مدارک، ترجمه همزمان، ترجمه متوالی و ... مشغول به کار شوید.

مهاجرت به استرالیا: مدرک ناتی برای مهاجرت به استرالیا امتیاز محسوب می شود و می تواند شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش دهد.

نکات مهم:

برای شرکت در آزمون ناتی، شما باید به زبان فارسی و زبان انگلیسی یا استرالیایی در سطح بومی مسلط باشید.

قبل از ثبت نام در آزمون، به دقت شرایط و ضوابط آن را مطالعه کنید.

برای آمادگی هرچه بهتر برای آزمون، از منابع آموزشی معتبر استفاده کنید.

در روز آزمون، مدارک شناسایی معتبر خود را به همراه داشته باشید.

منابع آموزشی:

وب سایت رسمی ناتی: https://www.naati.com.au/

کتاب های آموزشی ناتی

دوره های آنلاین و حضوری آمادگی آزمون ناتی

نمونه سوالات آزمون های قبلی ناتی

نتیجه گیری:

اخذ مدرک ناتی، گامی مهم در مسیر مهاجرت به استرالیا و دستیابی به فرصت های شغلی در زمینه ترجمه است. با مطالعه دقیق این راهنمای جامع و تلاش و پشتکار می توانید در این آزمون موفق شده و به اهداف خود دست پیدا کنید.

 

did mana
did mana

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋