دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

بیرانوند و رفقا رفتند اما پرسپولیس قوی تر شد

نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس با جذب سعید مهری به پایان رسید.

ایران ورزشی: نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس با جذب سعید مهری به پایان رسید و جدا از اینکه مشخص نیست تکلیف اسدبیگی با باشگاه چه خواهد شد حداقل اطمینان داریم خبری از خرید دیگری نخواهد بود. مدیران پرسپولیس در سه ماه گذشته بشدت تحت فشار بودند اما به هر حال ۱۰ بازیکن جدید جذب کردند که دو تا از آنها زیر ۲۳سال و گمنام اما بقیه شناخته شده و شاخص بودند.

بیرانوند و رفقا رفتند، اما پرسپولیس قوی‌تر شد

از این جمع دو بازیکن سابق پرسپولیس و سه خارجی جذب شدند و یک ملی‌پوش هم پیراهن سرخ را به تن کرد اما همچنان بسیاری از هواداران معتقدند باشگاه برای بستن تیمی در حد قهرمانی لیگ برتر و حضور در لیگ نخبگان به اندازه کافی قدرتمند عمل نکرده است. در لیست ورودی‌های پرسپولیس الکسیس گندوز، ایوب العملود، فرشاد احمدزاده، علی علیپور، میلاد محمدی، عرفان ملاپور، عرفان شیروانی، یعقوب براجعه، لوکاس ژوائو، سعید مهری حضور دارند ضمن اینکه نسبت به نیم‌فصل دوم فصل قبل بازیکنانی مثل میلاد سرلک، یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم به تیم اضافه شده‌اند تا پکیج ورودی‌ها تکمیل‌تر شود. در نقطه مقابل علیرضا بیرانوند، عرفان نجاری، عبدالکریم حسن، علی نعمتی، ابوالفضل سلیمانی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحدت هنانوف، محمدمهدی احمدی، میلاد سورگی، امید فهمی، مهدی ترابی و مهدی عبدی 12 بازیکنی بودند که از جمع سرخ‌ها جدا شدند. در واقع 12 بازیکن از پرسپولیس جدا شده و 12 بازیکن به این تیم اضافه شده‌اند.کافی است این نفرات را در قالب دو تیم روبه‌روی هم قرار داد و برخلاف آنچه بیشتر هواداران پرسپولیس بخصوص در فضای مجازی پخش می‌کنند، در مقایسه بین نفرات جدا شده و جذب شده به نظر نمی‌رسد اسکواد تیم ضعیف‌تر شده باشد و بلکه در برخی پست‌ها بهتر و قوی‌تر هم شده است. درون دروازه گندوز ظاهراً چیزی کمتر از بیرانوند ندارد و شاید تنها در بازی با پا و بازیسازی از عقب زمین نسبت به او ضعیف‌تر باشد، در دفاع چپ میلاد محمدی مثل عبدالکریم بازیکنی استاندارد است و در جناح مقابل با توجه به سه نمایشی که از مدافع مراکشی دیدیم به نظر نمی‌رسد ایوب العملود پایین‌تر از سطح دانیال اسماعیلی‌فر باشد. در مرکز خط دفاع پورعلی‌گنجی ملی‌پوش جایگزین علی نعمتی شده که سطح بالاتری دارد.

در خط میانی اگر وحدت هنانوف را هافبک دفاعی تصور کنیم، اضافه شدن میلاد سرلک و سعید مهری رأی به برتری کیفی لیست ورودی‌ها می‌دهد ضمن اینکه اضافه شدن یاسین سلمانی در مقایسه با جدایی نفراتی مثل سورگی و فهمی قابل بحث نیست. در خط حمله علی علیپور و لوکاس ژوائو به خط حمله تیم گاریدو اضافه شده‌اند درحالی‌که این تیم مهدی عبدی را در آن پست از دست داده و باز هم برتری با ورودی‌هاست. شاید تنها نقطه برتری نفرات خروجی جایی باشد که مهدی ترابی بازی می‌کرد.

در پست وینگر راست ترابی رفته و فرشاد احمدزاده جذدب شده که البته بازیکن کوچکی نیست اما در مقایسه کیفیت یا میزان اثرگذاری ترابی در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن نکات بالا به نظر می‌رسد هواداران و منتقدان سختگیری که بلافاصله بعد از پایان نقل و انتقالات تابستانی شمشیر را برای درویش و مدیران باشگاه پرسپولیس از رو بسته‌اند قضاوتی عجولانه و بدون مقایسه ورودی‌ها و خروجی‌ها داشته‌اند هر چند با توجه به اینکه تردیدها درباره کیفیت لوکاس ژوائو بالاست درباره این خرید و برتری‌اش مثلاً نسبت به مهاجمی مثل مهدی عبدی نمی‌توان نظر قاطعی داد اما به صورت کلی به نظر می‌رسد اسکواد پرسپولیس قوی‌تر شده باشد که البته لزوماً برای تکرار موفقیت کافی نیست.

به دنبال قهرمانی، با فرمول تازه

تغییرات ترکیب پرسپولیس با افزایش تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها به نسبت فصول گذشته و حضور یک سرمربی با رویکرد تاکتیکی متفاوت، تغییراتی را در سبک بازی پرسپولیس به نسبت گذشته ایجاد کرده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت پرسپولیس در سال‌های گذشته، ثبات فنی و تاکتیکی و حفظ نفرات اصلی این تیم بود که در زمان برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی، بیش از هر چیزی به افزایش ثبات و آرامش در اردوی پرسپولیس و کسب قهرمانی‌های متوالی کمک کرد. شاید تنها در اولین فصل کامل یحیی گل‌محمدی و پیش از لیگ قهرمانان ۲۰۲۰، شاهد این حجم از تغییرات در نفرات اصلی ترکیب پرسپولیس بودیم که در نهایت منجر به قهرمانی پرسپولیس و صعود تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا سرخپوشان با یک رویکرد جدید فصل تازه لیگ برتر را آغاز کرده‌اند.  شاید بین تیم‌های مدعی لیگ، تنها سپاهان تغییرات بیشتری را در ترکیب اصلی خود به نسبت پرسپولیس تجربه کرده و این موضوع در باشگاه پرسپولیس درست برخلاف رویکرد سال‌های گذشته باشگاه است. البته که پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات، تیم ناموفقی نبود و همان‌طور که خوان کارلوس گاریدو اشاره کرده، بازیکنان خوب و باکیفیتی به ترکیب تیم اضافه شده‌اند اما فرمول تغییر حداکثری در ترکیب تیم و تغییر دادن استخوان‌بندی اصلی، برای اولین بار در پرسپولیس پس از جدایی ستارگان تیم امتحان می‌شود و باید دید نتیجه این تغییرات گسترده در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا چه خواهد بود.

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋