دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

این بازگشت اولین شکست ژابی در بوندسلیگا بود

لایپزیش با نتیجه ۳-۲ بایرلورکوزن را شکست داد تا به روند شکست‌ناپذیری تیم ژابی آلونسو پایان دهد.

ورزش سه: لایپزیش با نتیجه ۳-۲ بایرلورکوزن را شکست داد تا به روند شکست‌ناپذیری تیم ژابی آلونسو پایان دهد.

کامبک، اولین شکست ژابی در بوندسلیگا را رقم زد

 در‌ چارچوب رقابت‌های هفته دوم بوندس‌لیگا، بایرلورکوزن امشب میزبان لایپزیش بود و در یک دیدار دیدنی با نتیجه 3-2 از حریفش شکست خورد.

لورکوزن که در بوندس‌لیگا با هدایت ژابی آلونسو لقب "نورلوزن" را به دلیل شکست‌ناپذیری از آن خود کرده بود، پس از به ثمر رساندن دو گل در بازی خانگی، شاهد دریافت سه گل بود تا یک آمار باورنکردنی همین امشب متوقف شود.

این بازی جذاب با حمله لورکوزن آغاز شد که اولین موقعیت جدی در دقیقه 5 روی ارسال آلیکس گارسیا و ضربه سر ادموند تاپسوبا شکل گرفت و دروازه‌بان موفق شد به موقع آن را مهار کند.

در دقیقه 9 تیرک دروازه لایپزیش با ضربه سر پیه‌رو هین‌کاپیه لرزید که از زاویه بسته به تیر خورد و به بیرون رفت. لایپزیش هنوز موقعیت جدی روی دروازه حریف شکل نداده بود که آمادو حیدرا به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن تعویض شد و زمین بازی را ترک کرد.

بازی به دلیل برخورد پرتکرار بازیکنان در میانه میدان چند مرتبه متوقف شد که در دقیقه 26 مارکو روزه به دلیل اعتراض به تصمیم داور طی 30 ثانیه دو کارت زرد دریافت کرد و از کنار زمین اخراج شد.

ضربه سر بنجامین ششکو در دقیقه 31 با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه لورکوزن به بیرون رفت. اولین گل این بازی در دقیقه 38 به ثمر رسید که جرمی فریمپونگ از دفع ناقص بازیکن حریف در نزدیکی محوطه جریمه استفاده کرد و در موقعیت تک به تک ضربه زمینی خود را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد.

بازی با برتری لورکوزن دنبال می‌شد که گل دوم آن‌ها هم قبل از پایان نیمه اول به ثمر رسید. آلیکس گریمالدو موفق شد در نزدیکی دروازه، پاس فلورین ویرتز را با ضربه ساده پای چپ در دقیقه 44 به گل دوم میزبان تبدیل کند.

بازی به دلیل توقف‌های متعددی که داشت با 7 دقیقه اضافه در نیمه اول دنبال شد و لایپزیش در نیمه دقایق توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

روی ارسال به محوطه جریمه در دقیقه 6+45 کوین کمپل موفق شد با ضربه سر، سانتر دقیق بنجامین هنریکس را به گل تبدیل کند و تفاضل را کم کند.

در نیمه دوم هم لورکوزن با نمایش بهتری پا به زمین گذاشت و حریفش را تحت کنترل داشت. ضربه محکم ویرتز در دقیقه 55 مهار شد و روی کرنر، ضربه سر مارتین ترییِر هم در دقیقه 56 با فاصله بسیار کم از کنار تیرک به بیرون رفت.

لورکوزن فشار روی دروازه لایپزیش را حفظ کرده بود اما برخلاف جریان بازی در دقیقه 57 گل تساوی را دریافت کرد. لوئیس اوپندا پشت مدافعان پاس بنجامین ششکو را دریافت کرد و اگرچه پیش‌بینی آن سخت بود اما موفق شد ضربه زمینی خود از زاویه بسته را از بین پاهای دروازه‌بان عبور داده و گل بزند.

لورکوزن دست از حمله برنداشت و در دقیقه 60 یک بار دیگر با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد که این بار هم ضربه ترییر مهار شد.

بازی دو تیم در نیمه دوم پایاپای بود و در مقابل حملات لورکوزن، لایپزیش هم مسیرهای نفوذ به سمت دروازه حریفش را امتحان می‌کرد.

اگرچه ناتان تلا و پاتریک شیک در اواسط نیمه دوم برای افزایش فشار لورکوزن به زمین رفته بودند اما این لایپزیش بود که در دقیقه 79 به گل سوم رسید.

روی ضدحمله سریع، آنتونیو نوسا در فاصله چند قدمی محوطه جریمه توپ را به اوپندا پاس داد و او موفق شد با ضربه پرقدرت پای راست دروازه لورکوزن را باز کند.

بازیکنان لورکوزن تمام تلاش خود را در دقایق پایانی انجام دادند تا از شکست جلوگیری کند و رکورد دست نیافتنی خود را که از ابتدای فصل گذشته آغاز کرده بودند ادامه دهند اما این در نهایت لایپزیش بود که سه امتیاز بازی را از آن خود کرد.

با نتیجه بازی امشب، لورکوزن پس از 43 بازی شکست خورد و به رکورد بایرن مونیخ به عنوان طولانی‌ترین روند بدون شکست با 53 بازی در بوندس‌لیگا نرسید.

 

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋