دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

فن خال: سلامتی ام را به بایرن مونیخ ترجیح دادم

لوئیس فن خال، سرمربی سابق منچستر یونایتد و بارسلونا، فاش کرده است که تابستان امسال پیشنهاد بازگشت به یکی از باشگاه‌های سابق خود را رد کرده است.

ورزش سه: لوئیس فن خال، سرمربی سابق منچستر یونایتد و بارسلونا، فاش کرده است که تابستان امسال پیشنهاد بازگشت به یکی از باشگاه‌های سابق خود را رد کرده است.

فن خال: سلامتی‌ام را به بایرن مونیخ ترجیح دادم!

 این مربی 72 ساله از چند سال پیش تاکنون در دنیای مربیگری باشگاه‌ها حضور نداشته است. آخرین حضور او در سطح باشگاهی به دو فصل حضورش در منچستر یونایتد برمی‌گردد که از سال 2014 آغاز شد.

فن خال در اولین فصل حضورش در اولدترافورد، یونایتد را به لیگ قهرمانان اروپا بازگرداند اما در فصل دوم نتوانست این موفقیت را تکرار کند و شیاطین سرخ به رتبه پنجم سقوط کردند.

این مربی هلندی در سال 2016 با پیروزی 2-1 مقابل کریستال پالاس در ومبلی، جام حذفی انگلیس را فتح کرد اما چند روز پس از کسب این افتخار، از کار برکنار شد.

خوزه‌ مورینیو جایگزین او در یونایتد شد و یک سال بعد، در سال 2017، فن خال اعلام کرد که از مربیگری فوتبال فاصله گرفته است و در سال 2019 بازنشستگی خود را اعلام کرد.

با این حال، او در سال 2021 برای سومین بار به عنوان سرمربی هلند از بازنشستگی بیرون آمد و جایگزین فرانک دی بوئر شد.

فن خال تیم ملی هلند را در جام جهانی 2022 قطر هدایت کرد که در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آرژانتین حذف شد. او پس از حذف تیمش از این سمت استعفا داد و از آن زمان تاکنون در مربیگری فوتبال حضور نداشته است.

فن خال در طول دوران مربیگری خود در بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا از جمله منچستر یونایتد، بارسلونا و بایرن مونیخ فعالیت کرده است و اکنون تأیید کرده است که این غول آلمانی تابستان امسال از او برای جانشینی توماس توخل دعوت کرده است، اما او این پیشنهاد را رد کرده است.

طبق گزارش ESPN، او گفت: "حالا سلامتی‌ام تا حدودی بهبود یافته است. می‌توانستم این کار را انجام دهم، اما نه به عنوان سرمربی یک باشگاه.

بایرن مونیخ حتی قبل از کمپانی به من پیشنهاد داد.

به عنوان سرمربی تیم ملی، شما در هشت دوره مشغول هستید و در طول سال با کادر فنی خود به گزینش بازیکن می‌پردازید. این کار هنوز ممکن است."

فن خال قبلاً بر سرطان پروستات غلبه کرده است و به نظر می‌رسد اکنون تنها مایل به سرمربیگری تیم ملی است و نمی‌خواهد دوباره سختی‌های روزانه مربیگری در یک باشگاه را تجربه کند.

او بین سال‌های 2009 تا 2011 بایرن مونیخ را مربیگری کرد و موفق به کسب بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان شد و همچنین نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 مقابل اینتر میلان شد.

پس از جدایی توخل، بایرن ونسان کمپانی، کاپیتان سابق منچستر سیتی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد که پس از دو سال حضور در برنلی به آلیانز آرنا آمد.

 

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋