دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

پیش بینی جدید در مورد کابینه پزشکان

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره کابینه دولت مسعود پزشکیان اظهارات جدیدی را مطرح کرد.

مهر: مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره کابینه دولت مسعود پزشکیان اظهارات جدیدی را مطرح کرد.

یک پیش‌بینی تازه درباره کابینه دولت پزشکیان

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری، در رابطه با تشکیل دولت چهاردهم بیان کرد: همه می‌دانیم که دولت سیزدهم، یک دولت کاملاً جناحی و از جریان خاصی شکل گرفته بود و باید توجه کنیم دولت چهاردهم جانشین دولت کاملاً جناحی مرحوم رئیسی می‌شود.

 ادامه داد: باید به این نکته هم توجه کنیم که دولت چهاردهم به صورت ضرب‌الاجلی شکل گرفته و البته این نقص بر قانون اساسی ما است و من معتقدم از جمله مواردی است که باید در بازنگری قانون اساسی حتماً مورد توجه واقع شود همین اصل ۱۳۱ است که اعلام داشته اگر حادثه پیش آمد و رئیس جمهور فوت کرد حداکثر ظرف ۵۰ روز باید دولت جدید مستقر شود.

کواکبیان همچنین بیان کرد: طبق تجربه کشورهای دیگر هم معنا ندارد که ظرف ۵۰ روز دولت جدید مستقر شود و معمولاً کشورها ۶ ماه برای تشکیل دولت جدید فرصت بررسی دارند تا در این میان احزاب ائتلاف کنند. به هر حال این اصل قانون اساسی قید شده و باید آن را اجرا می‌کردیم و توجه کنید که شتاب بالا و ضرب‌الاجل محدودی که در اصل ۱۳۱ قانون اساسی وجود دارد ما را به این سمت می‌بَرد که نتوانیم آن کابینه‌ای را که به صورت ۱۰۰ درصدی مورد مطالبه مردم است، شکل دهیم چرا که باید کارها با عجله پیش برود.

وی به ایجاد برخی از مشکلات مضاعف به دلیل برگزاری انتخابات در دور دوم اشاره کرد و گفت: معتقد هستیم که آقای پزشکیان کار بسیار سختی را پیش رو دارد، همانطور که آقای ظریف هم گزارش داد بررسی اعضای کابینه در جریان هست و کارگروه‌هایی شکل گرفته‌اند و از کارشناسان مختلف استفاده می‌شود تا چیدمان دولت چهاردهم شکل بگیرد و قرار هست که در تاریخ ۷ مرداد تنفیذ رئیس جمهور را برگزار کنیم و بعد از مراسم تحلیف او حدود دو هفته فرصت دارد تا اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم مهم است، افزود: درست است که آقای پزشکیان از اردوگاه اصلاحات حمایت شده اما بسیاری از اصولگرایان نیز معتقدند در پیروزی او سهم داشتند، حالا به جز آن ۱۰۰ نفری که در مجلس از آقای پزشکیان حمایت می‌کنند ممکن است تعدادی هم باشند که ساز ناهماهنگی بزنند و لازم است نظر آنها هم تأمین شود. البته طبق روالی که وجود دارد همه موارد با هماهنگی مقام رهبری پیش خواهد رفت، می‌خواهم بگویم که آقای پزشکیان کابینه کاملاً یک دستی را نخواهد داشت.

انتظار مردم شایسته سالاری است

کواکبیان با اشاره به شعارهایی که آقای پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی بیان کرده بود، گفت: به هر حال مردم توقع دارند که شایسته سالاری که آقای پزشکیان مطرح کرده بود حاکم شود حالا می‌خواهد از هر طیفی که باشد و این مهم است که از هر جریان سیاسی که مسئولیت‌ها بر عهده افراد گذاشته می‌شود بر اساس شایستگی باشد.

وی افزود: همین ساده زیستی که آقای پزشکیان دارد و عدالت‌خواهی که بارها مطرح کرده است و نگاه ملی او اینکه نگاه قومیتی ندارد و یا نگاه خاص جریان حزبی ندارد، ارزشمند است از من معتقد هستم هر کسی که در هر مسئولیتی روی کار می‌آید باید عنصر صداقت را داشته باشد و بر اساس شایستگی مسئولیت را بپذیرد.

دبیرکل حزب مردم همچنین عنوان کرد: بنا بر انتظار مردم برای انتخاب شایستگان در تصدی مسئولیت‌های مختلف کشور در دوره دولت چهاردهم، لازم است افرادی که روی کار می‌آیند از پاک‌دستی لازم برخوردار باشند و از سوابق شفاف اخلاقی، مالی و سیاسی برخوردار باشند و از ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌ها دور بوده باشند و این مهم نیستش که از کدام جناح سیاسی باشند چه اصلاح طلب یا اصولگرا و یا مستقل هم این است که ویژگی‌های لازم در جهت تعهد به شاخص‌های کلی از جمله تخصصی بودن و شایستگی را در مسئولیتی که بر عهده می‌گیرد دارا باشد.

مردم خواهان روی کار آمدن عناصر پاسخگو هستند

کواکبیان، ویژگی پاسخگو بودن در برابر مردم را یکی از شاخصه‌های شایسته سالاری برشمرد و ادامه داد: مردم می‌خواهند عناصری روی کار بیایند که نسبت به آنها و مطالباتشان پاسخگو باشند و مطالبات جامعه را محقق کنند. اتفاق ویژه‌ای در این مقطع از تاریخ انقلاب در حال وقوع است که به طور جدی باید تغییر در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور همینطور در وضع معیشت و اقتصاد مردم باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۱ درصد مردم در دور دوم انتخابات شرکت نکردند، گفت: کار سخت دولت چهاردهم این است که علاوه بر آنکه باید رضایت ۴۹ درصد مشارکت کننده در انتخابات را جلب کند بلکه باید کاری کند که آن ۵۱ که به هر دلیلی نارضایتی داشتند و یا به هر حال به صحنه نیامدند و یا با صندوق‌های رأی قهر بودند با انتخابات آشتی کنند و در انتخابات آتی در انتخابات مشارکت کنند و معتقد هستم که آقای پزشکیان توانست مشارکت را افزایش دهد، مطمئن باشید اگر انتخابات صرفاً درون جناح اصولگرایان برگزار می‌شد مشارکت کمتر از ۳۰ یا ۴۰ درصد بود و مشارکت حدود ۵۰ درصدی در انتخابات به دلیل برنامه‌هایی بود که آقای پزشکیان اعلام کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه باید کمی صبر کنیم تا ببینیم نتیجه کارگروه‌هایی که برای تشکیل کابینه تشکیل شده‌اند چه می‌شود، ادامه داد: باید کمی پیش برویم تا ببینیم آنچه در نهایت در معرض انتخاب آقای پزشکیان و ارائه به مجلس قرار خواهد گرفت، چه خواهد بود. من معتقدم مردم حتماً باید شاهد تغییرات جدی باشند تا بتوانند به حداقل مطالبات خود برسند.

 

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋