دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

6 راه برای رفع افتادگی پوست

راهکارهایی برای کمک به سفت‌شدن پوست شل شده وجود دارد که عبارت‌اند از: ورزش، محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست، مصرف مکمل‌های کلاژن و آنتی‌اکسیدان، ماساژ، استفاده از روش‌های غیرجراحی همچون اولتراسوندها و تزریق ژل و فیلر هیالورونیک اسید.

پوست ممکن است با افزایش سن به دلیل تغییرات در مولکول‌هایی که وظیفهٔ حفظ حالت ارتجاعی پوست را دارند و بافت پوست را سفت و هیدراته نگه می‌دارند شل یا چروکیده شود. راهکارهایی برای کمک به سفت‌شدن پوست شل شده وجود دارد که عبارت‌اند از: ورزش، محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست، مصرف مکمل‌های کلاژن و آنتی‌اکسیدان، ماساژ، استفاده از روش‌های غیرجراحی همچون اولتراسوندها و تزریق ژل و فیلر هیالورونیک اسید.

6 روش برای رفع شل شدن و افتادگی پوست

چرا پوست صورت شل و افتاده می‌شود؟

اکثر مردم در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی شروع روند افتادگی یا شل‌شدن پوست را تجربه می‌کنند. افتادگی و شلی پوست با افزایش سن شروع می‌شود و بیشتر درنتیجهٔ ازبین‌رفتن شبکه‌های کلاژن، فیبرهای الاستین و اسید هیالورونیک پوست اتفاق می‌افتد (مولکولی که به پوست کمک می‌کند رطوبت را حفظ کند).

همچنین کاهش یا افزایش سریع وزن و بارداری نیز به دلیل کشش مولکول‌های پوستی یا تغییر ساختار پوست باعث شل‌شدن پوست می‌شود.

چندین عامل دیگر نیز که در سرعت روند افتادگی و شل‌شدن پوست نقش دارند شامل موارد زیر هستند:

  • یائسگی
  • آسیب اشعه ماورای‌بنفش UV
  • برنزه کردن پوست
  • برخی داروها مانند استروئیدها و کورتیکواستروئیدها
  • محصولات پوستی یا شوینده‌هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند
  • سیگارکشیدن
  • نوشیدن الکل

تا به اینجا با دلایل افتادگی و شل‌شدن پوست آشنا شده‌ایم، اکنون به بررسی روش‌هایی که می‌توانند به سفت‌شدن پوست کمک کنند می‌پردازیم.

1-ورزش

ورزش منظم یک راه مهم برای سالم ماندن است. برخی از انواع ورزش‌ها مثل یوگا و ورزش‌های استقامتی ممکن است به کاهش اثرات پیری پوست نیز کمک کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ورزش‌های استقامتی ممکن است تأثیر تغییرات پوستی مرتبط با سن را در موش و انسان کاهش دهد. نویسندگان خاطرنشان کردند که انجام ورزش‌های استقامتی با بهبود متابولیسم بافت و در درجه اول با تحریک ترشح هورمونی به نام اینترلوکین-15 از ماهیچه‌های اسکلتی، سرعت افتادگی پوست را کاهش می‌دهد.

2-محصولات سفت کننده پوست

ژل‌ها، کرم‌ها و محصولات سفت کنندهٔ مختلفی برای درمان موضعی موارد جزئی شلی پوست در دسترس هستند. افرادی که مایل به خرید یک محصول سفت کننده هستند باید به دنبال محصولات حاوی ترکیبات رتینوئید باشند. رتینوئیدها آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که تولید کلاژن را افزایش می‌دهند.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، اکثر محصولات سفت کننده در بهترین حالت، عمدتاً به‌عنوان یک مرطوب‌کننده، نتایج ظریفی را ارائه می‌دهند و  برای درمان‌های کامل باید به سراغ روش‌های دیگر از جمله تزریق هیالورونیک اسید رفت که در ادامه بیشتر به شرح آن خواهیم پرداخت.

3-مکمل‌های کلاژن و آنتی‌اکسیدان

رژیم غذایی نقش بسزایی در سلامت پوست دارد. مکمل‌های غذایی تأیید شده اثرات ضد پیری و ضد افتادگی پوست دارند. دودسته از این مکمل‌ها شامل کلاژن‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین به تحریک رشد کلاژن و الاستین کمک می‌کنند.

4-ماساژ

ماساژ پوست تولید میتوکندری را افزایش می‌دهد. میتوکندری نقش مهمی در متابولیسم بافتی و سلولی پوست دارد و بین اختلال عملکرد میتوکندری و پیری پوست ارتباط مستقیم وجود دارد.

5-روش‌های غیرجراحی

روش‌های غیرجراحی هیچ برش و زخمی روی پوست ایجاد نمی‌کنند و معمولاً فقط باعث تورم و قرمزی موقتی می‌شوند. در بسیاری از روش‌های غیرجراحی رفع شل‌شدگی پوست به‌صورت افزایش تولید کلاژن و الاستین در لایه‌های مختلف پوستی با کمک دستگاه‌های مختلف و به‌منظور ارسال گرما به زیر پوست انجام می‌شود.

6-تزریق ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید یک روش مؤثر برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علائم پیری است. این روش می‌تواند به افزایش حجم پوست، کاهش چین‌وچروک‌ها، افزایش رطوبت و نرمی پوست و درنهایت جوان‌تر شدن پوست کمک کند. ضمناً این روش می‌تواند به تسریع فرایند تولید کلاژن پوست کمک کرده و باعث تقویت و سفت‌شدن پوست شود. همچنین، تزریق ژل هیالورونیک اسید معمولاً برای افزایش حجم و ترمیم حالت پوستی آسیب‌دیده نیز استفاده می‌شود.

تزریق فیلر هیالورونیک اسید چگونه باعث پر کردن چروک‌ها می‌شود؟

تزریق فیلر هیالورونیک اسید به‌عنوان یک روش غیرجراحی برای پر کردن چروک‌ها و خطوط ناشی از کاهش حجم و خشکی پوست استفاده می‌شود. زمانی که فیلر تزریق می‌شود مواد ژلی آن به طور مستقیم به داخل پوست جابه‌جا شده و چین‌وچروک‌ها را پر می‌کند درنتیجه باعث بهبود افتادگی و چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

به‌علاوه این فیلرها معمولاً جذب آب را چندبرابر می‌کنند و به همین جهت سرعت ترمیم ساختاری پوست و استحکام و شفافیت پوست را افزایش می‌دهند. حجم ازدست‌رفته صورت نیز به‌راحتی با تزریق فیلر هیالورونیک اسید بهبود پیدا می‌کند و صورت شما مجدد حالت جوان خود را به دست می‌آورد.

6 روش برای رفع شل شدن و افتادگی پوست

کانتورینگ صورت با فیلر هیالورونیک اسید نوکسیول (Nuxiwell)

تزریق فیلر نوکسیول 30 (Nuxiwell30) یکی از روش‌های محبوب در زمینه جوان‌سازی و بهبود زوایای ظاهری صورت است. هدف اصلی تزریق ژل هیالورونیک اسید با ویسکوزیته بالا ایجاد حجم، زاویه‌سازی و کانتورینگ مناسب برای چهره است. زاویه‌سازی و کانتورینگ، دو مفهوم حیاتی در زیبایی چهره هستند. با استفاده از تزریق فیلر به مناطق خاص صورت، می‌توان به‌راحتی زاویه‌های صورت را برجسته کرد. این فرایند به حذف چین و چروک‌های صورت نیز کمک می‌کند و پوست را به طور موقت جوان و شاداب نگه می‌دارد.

برخلاف تکنیک‌های دیگری که برای زاویه‌سازی و کانتورینگ استفاده می‌شوند تزریق فیلر یک روش بی عارضه و غیرتهاجمی است و از جراحی و هزینه‌های بالا جلوگیری می‌کند. این فرایند سریع و بی‌خطر است و نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل‌مشاهده هستند.

برخی از نقاط اصلی که برای زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

- گونه‌ها

- زاویه فک

- چانه

هرکدام از این نواحی صورت را می‌توان مطابق با استانداردهای زیبایی چهره به‌وسیله تزریق فیلر برجسته‌تر کرد، البته به‌شرط اینکه مطمئن شوید پزشکی که فرایند تزریق را به او سپرده‌اید تجربه و تخصص کافی در زمینه تزریق فیلر و زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت را دارد همچنین شما باید از محصولات معتبر استفاده کنید تا نتیجه کار به بهترین شکل رقم بخورد.

به‌طورکلی، تزریق فیلر یک روش مؤثر و ایمن برای زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت است که به افراد امکان می‌دهد ظاهر خود را به‌صورت طبیعی و جوان‌تر دربیاورند. اگر به دنبال روشی سریع و کم‌هزینه برای بهبود ظاهر خود هستید تزریق فیلر هیالورونیک اسید یک گزینه مناسب برای شما است.

حجم‌دهی به لب‌ها با فیلر هیالورونیک اسید نوکسیول

تزریق فیلر هیالورونیک اسید یک روش مؤثر و محبوب برای افزایش حجم لب‌ها و بهبود ظاهر آنها است. این روش امروزه توسط بسیاری از افراد برای به‌دست‌آوردن لب‌های جذاب‌تر استفاده می‌شود. در هنگام تزریق فیلر هیالورونیک اسید، پزشک یک سرنگ کوچک را در زاویه متناسب با لب‌های فرد قرار می‌دهد و سپس محل تزریق را به‌آرامی پر کرده و ماساژ می‌دهد تا فیلر به طور یکنواخت و بهینه در لب جا بیفتد. این فیلر پس از تزریق شروع به جمع‌شدن می‌کند و لب‌ها به شکل دلخواه (برحسب زاویه تزریق) در می‌آیند. یکی از مزایای تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای حجم‌دهی به لب‌ها این است که این روش غیرجراحی است و نیازی به طی‌کردن دوره نقاهت ندارد؛ بنابراین افراد می‌توانند بلافاصله پس از تزریق به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

سخن آخر

ما در این مقاله به هفت روش اصلی برای سفت کردن پوست شل پرداخته‌ایم. در واقع در بین این روش‌ها تزریق فیلر یک روش کاملاً کاربردی است که به‌صورت حرفه‌ای پوست شل را سفت می‌کند. البته ممکن است که شما به دلایل دیگر همچون کانتورینگ صورت از این فیلر استفاده کنید، اما به هر دلیلی که از فیلر نوکسیول استفاده کنید قطعاً شاهد سفت‌شدن و لیفت پوست خود در ناحیه تزریق خواهید بود. فیلر نوکسیول هیالورونیک اسید باعث آبرسانی بسیار عالی به پوست صورت می‌شود و همین مسئله نیز باعث سفت‌شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن می‌شود. برای دریافت مشخصات بیشتر فیلر نوکسیول (Nuxiwell) می‌توانید از طریق وب سایت آمیتیس نیک دارو اقدام کنید.

 

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋